استفاده از «زودپز» باعث از بین رفتن ارزش ماده غذایی نمی‌شود

سلامت نیوز:معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در روش پخت تحت فشار (استفاده از زودپز)، چون میزان اکسیژن کم می‌شود و هوای آزاد به ظرف راه ندارد و زمان پخت هم کاهش می‌یابد ارزش ماده غذایی از دست نمی‌رود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر سید علی وکیلی با بیان این مطلب گفت: روش تحت فشار، روش مناسبی برای طبخ غذاست، چرا که هم زمان پخت به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد و هم مواد غذایی، به خصوص غذاهایی که به روش جوشاندن یا به اصطلاح آب پز می‌شوند، کمتر در معرض اکسیژن قرار می‌گیرند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: با استفاده از زودپز چون میزان اکسیژن کم می‌شود و هوای آزاد به ظرف راه ندارد و زمان پخت هم کاهش می‌یابد ارزش ماده غذایی از دست نمی‌رود.

این مسئول یادآور شد: کاهش ویتامین C در پخت معمولی حدود 70 درصد است، در روش تحت فشار بیشتر از 34 درصد نخواهد بود، ویتامین B1 در پخت معمولی 55 درصد کاهش می‌یابد در حالی که در روش تحت فشار بیش از 12 درصد کاهش پیدا نمی‌کند، ویتامین B2 نیز در پخت معمولی 50 درصد کاهش می‌یابد و در روش تحت فشار، میزان کاهش آن به صفر می‌رسد از این روز روش مناسبی برای طبخ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha