در پی ابلاغ دستورالعمل مشترک معاون بهداشت وزارت بهداشت و مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، کمیته سلامت سند ملی امنیت غذا و تغذیه با حضور مدیران و مسوولان دخیل در بهبود امنیت غذایی استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تشکیل شد.

سلامت نیوز:در پی ابلاغ دستورالعمل مشترک معاون بهداشت وزارت بهداشت و مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، کمیته سلامت سند ملی امنیت غذا و تغذیه با حضور مدیران و مسوولان دخیل در بهبود امنیت غذایی استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تشکیل شد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا؛ طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این جلسه گفت: ارتقاء امنیت غذا و تغذیه استان هدف مشترک همه ارکان توسعه است و یکی از راهکارهای موثر برای بهبود وضعیت تغذیه جامعه ، ترویج فرهنگ مصرف غذاهای سالم و افزایش مصرف سبزیجات،میوه و لبنیات و کاهش مصرف نمک و چربی می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه از راه اندازی طرح مداخله ای خانه سبز در آینده نزدیک خبر داد که هدف از آن ایجاد باغچه های سبزیکاری در خانه های بهداشت ،مدارس و منازل با همکاری داوطلبین سلامت،با هدف آموزش و تشویق مردم جهت مصرف بیشتر سبزیجات است.

بنابراین گزرش  در این جلسه ضمن بررسی شاخصهای تغذیه ای استان درگروه های سنی مختلف، علل سوء تغذیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر گردید برای مقابله  با  سوء تغذیه نماینده تام الاختیار هر دستگاه ضمن حضور درجلسات کارشناسی در حوزه معاونت بهداشتی نسبت به تدوین برنامه عملیاتی دستگاه متبوع خود و بودجه ریزی آن اقدام و برنامه های مدون به دفتر سیاسی اجتماعی استانداری جهت اعلام به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال شود.

هدف سند ملی امنیت غذا و تغذیه استفاده از توان و ظرفیت ارگانهای مختلف به منظور افزایش  سواد و فرهنگ تغذیه ای جامعه ، افزایش تولید و افزایش کیفیت غذا، افزایش دسترسی خانوارها به مواد غذایی کافی بهسازی محیط و تامین آب آشامیدنی سالم  و مبارزه با بیماریهای منتقله از راه آب و غذا می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha