شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
کد خبر: 148845

ترکیبات مفید و مؤثر در اسید چرب امگا 3 با تقویت الگوهای رفتاری در کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری رابطه مستقیم دارد.

سلامت نیوز:ترکیبات مفید و مؤثر در اسید چرب امگا 3 با تقویت الگوهای رفتاری در کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری رابطه مستقیم دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، جدیدترین تحقیقات انجام گرفته از سوی دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد،مصرف روزانه  مکمل‌های حاوی هزار میلی گرم اسید چرب امگا 3، مشکلات رفتاری از جمله پرخاشگری و نافرمانی را در کودکان 8 تا 13 ساله بهبود می‌بخشد. این یافته‌ها نشان داد، کمبود اسید چرب امگا3 در مغز ممکن است باعث آسیب به این ناحیه شده و در نهایت منجر به اختلالاتی مانند نقص توجه، افسردگی و دیگر مشکلات رفتاری در بزرگسالان و کودکان شود.


 اهمیت ترکیبات مفید در اسید چرب امگا 3 به نقش این مواد در حفظ سلامت سلول‌های مغزی و کمک به عملکرد بهتر آنها باز می‌گردد. این مواد سلول‌های آسیب دیده را نیز ترمیم کرده و مانع از پیر شدن زود هنگام سلول‌ها می‌شوند.


از طرف دیگر وجود کافی این مکمل‌ها در بدن به ترشح آنزیم هایی که در باز جذب مجدد نوروترنســمیترهایی مانند سروتونین، اپی نفرین، دوپامین  و نوراپی نفرین نقش دارند کمک می‌کند و در پاســــخگویی بدن به شرایط استرس زا تأثیرگذار است.


 از این رو از این مکمل برای بهبود علائم در کودکان مبتلا به افسردگی و اختلالات اضطرابی به وفور استفاده می‌شود. این پژوهش که روی 200 کودک مبتلا به اختلالات رفتاری  انجام گرفت نشان داد  کودکانی که 1000 میلی گرم از این اسید چرب را در روز از طریق مکمل، مواد غذایی و نوشیدنی‌های مفید دریافت کردند در مدت زمان شش ماه علائم بیماری روبه‌ بهبود رفته و رفتارهای با ثبات تری پیدا کردند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha