شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 148848

روز گذشته یک عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه چرا شهرداری اجازه ساخت‌وساز در ارتفاع بالای 1800 متر را داده است، گفت: برخی از اهالی کن و سولقان انتقاد دارند که چرا ویلای غیرقانونی برخی افراد تخریب و برای برخی دیگر تخریب نمی‌شود؟ احمد مسجدجامعی در حالی در ادامه برنامه تهران‌گردی خود این اظهارات را انجام داد که بلندمرتبه‌سازی، زمین‌خواری، ساخت وساز در حریم رودخانه‌ها و... در دو سال اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

سلامت نیوز:روز گذشته یک عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه چرا شهرداری اجازه ساخت‌وساز در ارتفاع بالای 1800 متر را داده است، گفت: برخی از اهالی کن و سولقان انتقاد دارند که چرا ویلای غیرقانونی برخی افراد تخریب و برای برخی دیگر تخریب نمی‌شود؟ احمد مسجدجامعی در حالی در ادامه برنامه تهران‌گردی خود این اظهارات را انجام داد که بلندمرتبه‌سازی، زمین‌خواری، ساخت وساز در حریم رودخانه‌ها و... در دو سال اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان،مقام معظم رهبری در اواخر سال گذشته از پدیده زمین‌خواری و اخیرا کوه‌خواری و ساخت‌وساز در ارتفاعات انتقاد و تاکید فرمودند که باید در قانون، این‌گونه اقدامات جرم تلقی شوند و افراد سوءاستفاده‌کننده بی‌هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و اگر در دستگاه ها نیز کوتاهی انجام گیرد، باید با عوامل این کوتاهی هم به شدت برخورد شود. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای فرمودند: مساله محیط زیست، مساله این دولت یا آن دولت، مساله این شخص یا آن شخص و مساله این جریان و یا آن جریان نیست بلکه موضوعی کشوری و ملی است که باید برای حل مشکلات مرتبط با آن، همه دست به دست یکدیگر دهند.

برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز

نحوه رسیدگی به مساله زمین‌خواری و حساسیت‌های مربوط به آن درحالی مطرح می‌شود که در آبان سال گذشته استاندار تهران درباره ساخت و ساز در ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر، تأکید کرد: در یک سال گذشته ساخت‌وساز در ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر در استان تهران نداشته‌ایم و به شدت با ساخت‌وسازهای غیرمجاز برخورد می‌شود. حسین هاشمی افزود: تاکنون ۲۴۰۰ حکم تخریب تصرف اراضی ملی توسط استان تهران اجرایی شده است. او به صدا و سیما انتقاد کرد و گفت: بعضی از ساخت‌وسازهایی که در رسانه ملی منتشر می‌شود مربوط به سالیان گذشته است.

بی‌انصافی در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز

روز گذشته احمد مسجدجامعی نسبت به ساخت‌وسازهای غیرمجاز واکنش نشان داد و در جریان برنامه تهران‌گردی خود در حاشیه بازدید از امامزاده قاسم، امامزاده علاءالدین، کن، رندان و روستای تالون با اشاره به ساخت و سازهای انجام شده در این روستاها گفت: این ساخت و سازها بالای ارتفاع 1800 متر بوده و جای سوال است که اگر شهرداری نسبت به تخریب آنها اقدام کرده، چرا مجوز ساخت به آنها داده است.

او با بیان اینکه چرا شهرداری اجازه ساخت و ساز در ارتفاع بالای 1800 متر داده است، گفت: با این حال برخی از اهالی انتقاد داشتند که چرا ویلای غیرقانونی برخی افراد تخریب و برای برخی دیگر تخریب نمی‌شود؟ عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه قرار بود که منطقه مزراع به گورستان غرب تهران بدل شود، گفت: زمانی که منطقه‌ای‌ شدن گورستان‌های پایتخت در دستور کار قرار داشت، تبدیل مزارع به گورستان غرب تهران در دستور کار قرار گرفت اما از آنجایی که این محل، محل تامین آب مصرفی شهر تهران به دلیل وجود چشمه‌های زیاد بود، ساخت این آرامستان می‌توانست مشکلات زیست‌محیطی را ایجاد کند.

[quote-left]مسجدجامعی در ادامه تهرانگردی خود در منطقه کن و سولقان با بیان اینکه بادهای تهران از این سمت وزیده می‌شود و ساخت‌وساز در این منطقه می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند، گفت: ساخت‌وساز در حریم رودخانه نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که در این منطقه وجود دارد. [/quote-left]

مسجدجامعی در ادامه تهرانگردی خود در منطقه کن و سولقان با بیان اینکه بادهای تهران از این سمت وزیده می‌شود و ساخت‌وساز در این منطقه می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند، گفت: ساخت‌وساز در حریم رودخانه نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که در این منطقه وجود دارد. علاوه بر ساخت‌وساز در ارتفاع بیش از 1800 متر، رستوران‌هایی نیز در حریم 35 متری رودخانه احداث شده است که موجب آلودگی طبیعت و آب می‌شود. او با اشاره به منابع گیاهی این منطقه گفت: منطقه کن و سولقان، مرکز ریواس، والک و سیرک است که متاسفانه به‌دلیل آلودگی‌های ایجاد شده، رشد این گیاهان به سمت ارتفاعات عقب‌نشینی کرده است و افراد دیگر نمی‌توانند به‌راحتی به این گیاهان دسترسی داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران با طرح این سوال که چرا اجازه ساخت‌وسازهای وسیع در این مناطق داده می‌شود، گفت: با این حال جای سوال است که چرا ویلایی تخریب می‌شود اما دیگری تخریب نمی‌شود. مسجدجامعی با گلایه از عدم حساسیت درباره معماری امامزاده‌های این منطقه گفت: برای معماری امامزاده‌های موجود باید حساسیت بیشتری به خرج داد چرا که امامزاده نیاز به حریم دارند اما در حال حاضر همه در کنار امامزاده‌های این منطقه مغازه می‌سازند و امامزاده‌ها را تبدیل به محلی برای درآمدزایی می‌کنند. ایسنا نوشت؛ عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ساخت‌وسازها در این منطقه پول‌محور است، گفت: امامزاده‌ها تبدیل به محلی برای درآمد شده‌اند و نه یک جایگاه برای برپایی مراسم‌های مذهبی، فرهنگی و آیینی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha