عضوکمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، گفت: نتیجه بررسی پرونده تحقیق از تامین اجتماعی بعداز گذشت ماه ها از مهلت قانونی هنوز توسط قوه قضائیه مشخص نشده است.

بلاتکلیفی پرونده تفحص از تامین اجتماعی

سلامت نیوز: عضوکمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، گفت: نتیجه بررسی پرونده تحقیق از تامین اجتماعی بعداز گذشت ماه ها از مهلت قانونی هنوز توسط قوه قضائیه مشخص نشده است.

عباس قائد رحمت در گفتگو با مهر به پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: این پرونده پس از ماه ها تحقیق و کار شبانه روزی تیم کارشناسی در مجلس نهم تکمیل و در نهایت اواسط آذر ۹۲ در مجلس قرائت و برای بررسی بیشتر و صدور حکم به قوه قضائیه ارسال شد.

وی گفت: براساس قانون این نهاد باید در مدت ۳ ماه و به دلیل فوریت موضوع خارج از نوبت تخلفات سازمان تامین اجتماعی را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام می کرد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و ماه های بسیار زیادی است که مهلت تعیین شده به پایان رسیده و رسیدگی به پرونده بسیار طولانی شده اما هنوز نتیجه اعلام نشده است.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی از دستگاه قضائی درخواست کرد که هر چه سریعتر تکلیف پرونده تخلفات تامین اجتماعی را مشخص و در نهایت نتیجه را به جامعه منعکس کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین بار به دستگاه قضائی برای رسیدگی به پرونده تخلفات تامین اجتماعی تذکر داده ایم، گفت: از رئیس مجلس می خواهیم به طور رسمی از رئیس دستگاه قضا خواستار اعلام نتیجه پرونده تخلفات تامین اجتماعی شود.

قائدرحمت گفت: با توجه به گستردگی تخلفات مالی، سوء مدیریت، وام های نامتناسب و غیرمنطقی، مدیریت شستا و... در این پرونده و حساسیتی که در جامعه ایجاد شده است، هرچه سریعتر تکلیف تخلفات مشخص و نتیجه آن اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه از وزیر دادگستری در این خصوص سئوال خواهد شد، گفت: بزودی در مورد عدم تعیین تکلیف پرونده تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی از وزیر دادگستری سئوال کرده و در این خصوص تذکر خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha