در پایان با توجه به اعتراض گسترده دانشجویان و پرسنل پرستاری اعم از پرستار، ماما، بهیار، تکنولوژیست جراحی و هوشبری، فوریتها در رابطه با طرح آموزش بهیاری توسط شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت ، مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از اجرای این طرح متوجه ریاست و معاونت سازمان نظام پرستاری است.

مسئولین تمایلی به پرستاری علمی ندارند/جوابیه نظام پرستاری +یادداشت سردبیری

سلامت نیوز:گرچه پرستاری در رشد خود بسمت حرفه ای شدن رو به بلوغ است، همانگونه که مستحضرید ارائه مجوز  تربیت ده هزار نفر بهیار در دوره یکساله به شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت، به مدیرعاملی قائم مقام سازمان نظام پرستاری، در روزهای اخیر موجب نگرانی و اعتراض گسترده کادر پرستاری در سراسر کشور گشته است.
 
به گزارش سلامت نیوز عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، مصوب در مجلس شورای اسلامی، پس از گذشت هشت سال، ارائه طرح پیچیده و بی فایده پرداخت مبتنی بر عملکرد، جهت اعمال کنترل کلیه عوامل موجود در بیمارستانها بر عملکرد پرستاری و نحوه پرداخت حقوق به ایشان و وجود مشکلات متعدد قبلی در عملکرد سازمان نظام پرستاری و علی الخصوص ریاست سازمان که علاوه بر پست ریاست سازمان، در جایگاه معاونت پرستاری وزیر بهداشت نیز قرار دارند، در کنار ارائه این مجوز در روزهای پایانی تیم مدیریتی سازمان نظام پرستاری، شبهات زیادی را که در مورد نحوه عملکرد این تیم وجود داشت، تقویت نموده است.
 
با وجود حرکت سریع پرستاری به سمت علمی تر شدن و استفاده از تحقیق در بالین و کاربرد نتایج تحقیقات توسط پرستاران بالینی، به نظر می رسد مسئولین پرستاری در ایران، تمایلی به پرستاری علمی نداشته و در جهت بازگشت به دوره های قبل و ارائه مدرک بصورت تجربی و بکارگیری افراد غیر حرفه ای در پرستاری فعالیت می نمایند!!
 
پرستاری نوین، بصورت حرفه ای عمل نموده و با توجه به ارزیابی مداوم بیمار، پاسخ بیمار به سلامت و بیماری را پایش نموده و با بکارگیری دانش پیشرفته دارودرمانی، برنامه ریزی، مدیریت و همکاری بین بخشی، مداخلات پرستاری را بر اساس تئوریهای پرستاری در راستای ارتقاء سلامت جامعه، بکار می بندد.
 
در حال حاضر تیم پرستاری متشکل از رده های مختلف تحصیلی مشتمل بر دکترای تخصصی، کارشناسی ارشد، کارشناسی، کاردانی و دیپلم بهیاری است که اغلب ایشان آموزشهای علمی خود را در فضاهای آموزشی دانشگاهی و با استفاده از اساتید خبره و با تجربه کسب نموده اند.


تربیت نیرو بصورت دوره های کوتاه مدت صرفا در رده کمک بهیاری انجام شده که در سالهای اخیر، آموزش کمک بهیاری نیز از سوی مجامع علمی مانند دانشگاههای علمی کاربردی صورت پذیرفته است.
 
در حال حاضر بهیارانی که در سیستم بهداشتی درمانی مشغول بکار هستند، اغلب دوره های سه تا چهارساله را گذرانده و موفق به اخذ دیپلم بهیاری گشته اند. در دوره آموزشی بهیاری، آموزشهای اساسی در رابطه با علوم پایه، بیماریها و اصول مراقبت از بیمار به بهیاران، آموزش داده شده و کارآموزیهای متعدد را در بخشهای مختلف بیمارستان گذرانده اند.
 
 ابهامات موجود:

پاسخ به این سوالها ضروری است:

·        با توجه به تعدد مراکز آموزش عالی که به تربیت پرستاران در مقاطع مختلف تحصیلی می پردازند و هرساله تعداد زیادی پرستار از این مراکز فارغ التحصیل می گردند، لیکن فقدان ردیف استخدامی جهت ایشان، موجب وجود تعداد زیادی پرستار جویای کار گشته است، تربیت ده هزار نفر بهیار، آنهم بدون آموزش آکادمیک چه ضرورتی خواهد داشت؟


·   آیا با مقایسه تعداد اساتید هیات علمی، إمكانات و فضای آموزشی دانشكده های پرستاری و تعداد دانشجویان پذیرفته شده در هر سال با تعداد ده هزار بهیار در یكسال، كیفیت آموزش این افراد و توانمندی تعاونی جهت تربیت بهیار زیر سوْال نخواهد بود؟


·   با توجه به معضلات موجود در امر آموزش دانشجویان پرستاری، با وجود اساتید خبره و تحصیل كرده، و اجرای آموزش در محیط آكادمیك، آیا آموزش بهیاران توسط شركت تعاونی! می تواند كیفیت ارائه خدمات پرستاری را بالا ببرد؟

·   آیا ورود ده هزار بهیار با كیفیت آموزش نامناسب و تضمین نشده به محیط كار درمانی، موجب افت بیش از پیش جایگاه پرستاری در جامعه نخواهد شد؟


·   با توجه به مقایسه شهریه دانشگاه آزاد جهت تحصیل در دوره های کارشناسی پرستاری در محیطهای آکادمیک و با استفاده از اساتید هیات علمی، منظور نموده شهریه پنجاه و شش میلیونی برای آموزش توسط شرکت تعاونی و اساتید نامعلوم، منطقی است؟


·        واگذاری امتیاز آموزش بهیاری به شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت با چه مکانیسمی صورت پذیرفته است؟  از طریق روزنامه ی رسمی و کثیرالانتشار ؟ آگهی واگذاری یا خرید خدمت؟ یا مناقصه
 
 معایب تشکیل دوره های آموزش یکساله بهیاری بدون توجه به مدرک تحصیلی و سوابق افراد به این شرح می باشد:
ü     گمراه نمودن اذهان عمومی بدلیل ارائه آموزش کمک بهیاری با عنوان بهیاری!
ü     اهداف، برنامه، وروردی و خروجیهای مختلف برنامه های آموزش بهیاری با وجود اسامی مشابه
ü     ابهام در نقش و عناوین افراد دربیمارستانها
ü     احتمال محروم ماندن فارغ التحصیلان پرستاری از موقعیتهای شغلی در صورت وجود ده هزار نفر بهیار بیکار
ü     کمبود دانش کافی فارغ التحصیلان این دوره در رابطه با بیماریها، کنترل عفونت، مراقبتهای بحرانی، داروها، بیماریهای روان، عوارض ناشی از مراقبت و .. بدلیل محدود بودن دوره
 
پیشنهاد و راهکار:
ü     وجود یک رده ی غیر دانشگاهی در بیمارستانها ضرورت داشته و غیر قابل انکار است. در این راستا پیشنهاد می گردد نیروهای کمک بهیاری تربیت شده و بهیاران شاغل در سیستم ارتقاء یافته و رده بهیاری حذف گردد.
ü     سهمیه پذیرش کارشناسی پرستاری جهت بهیاران اضافه گردد.
ü     آموزش کمک بهیاران توسط موسسات آموزش عالی و اطمینان از کسب مهارت لازم جهت ارائه مراقبت در هر سطح انجام شود و تعاونیها و اشخاص در برگزاری دوره های آموزشی دخالتی نداشته باشند.
ü     از تصمیم گیری توسط افراد در جهت پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری گردد.
ü     شرح وظایف افراد در دو رده کمک بهیاری و کارشناسی پرستاری تقسیم گردد و از هرگونه ابهام و همپوشانی وظایف خودداری گردد.

در پایان با توجه به اعتراض گسترده دانشجویان و پرسنل پرستاری اعم از پرستار، ماما، بهیار، تکنولوژیست جراحی و هوشبری، فوریتها در رابطه با طرح آموزش بهیاری توسط شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت ، مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از اجرای این طرح متوجه ریاست و معاونت سازمان نظام پرستاری است.

پس از انتشار این خبر سازمان نظام پرستاری جوابیه زیر را به سلامت نیوز ارسال کرد:

پایگاه خبری سلامت نیوز

با سلام و احترام

با عنایت به درج مطلبی تحت عنوان "مسئولین تمایلی به پرستاری علمی ندارند"در مورخه 6/3/94 در آن رسانه و مسایلی كه نسبت به مسئولین و رویكرد این سازمان بیان گردید،جوابیه ای  به شرح ذیل ارسال می گردد كه مستدعی است طبق قانون مطبوعات درج گردد:

1.متاسفانه مدتی است پایگاه خبری سلامت نیوز در رویكردی كاملا غیر حرفه ای اقدام به همراهی با جریانات سیاسی در پرستاری نموده است كه قصد تخریب دستاوردهای سازمان نظام پرستاری را دارد و گاهی نیز نقش تهییج كننده و تحریك كننده جامعه بزرگ پرستاری را بر عهده گرفته است كه البته نقش افرادی اخراج شده از نهادهای رسانه ای در این زمینه كاملاٌ واضح و مبرهن است.

2- متاسفانه آن رسانه در زمینه مصوبه جدید شورای عالی نظام پرستاری كه قانوناٌ بالاترین مرجع انتخابی پرستاران كشور می باشد با رویكردی غیرعلمی سعی در این نموده است كه القاء كند سازمان نظام پرستاری اقدام به كاهش جایگاه علمی پرستاری كشور نموده است. در صورتی كه اگر عالمانه به مصوبه شورای عالی نظام پرستاری نگاه كنیم یكی از مترقی ترین سیستم های رده بندی پرستاری در دنیا طراحی شده است كه البته باید جامعه پرستاری را با این رده بندی جدید آشنا كرد.

3- گوئی برای نویسندگان مطالب سلامت نیوز فرقی بین بهیار، كمك پرستار و كمك بهیار وجود ندارد كه البته اگر بر مبنای رسالت رسانه ای كمی دقت در جستجوی مطالب در دنیا انجام می شد متوجه می شدید سیستم رده بندی پرستار بر مبنای بیماریار، كمك پرستار و پرستار چه جایگاهی دارد.

اما پاسخ به ابهامات مطرح شده : 

1- كمك پرستار بهیچ عنوان بهیار نیست كه بتواند جایگاه پرستاری را مخدوش نماید. علاوه بر این شما باستناد كدام آمار، مدعی شمار زیادی پرستار جویای كار هستید. در صورتیكه بر مبنای آمار رسمی بیكاری در پرستاری به صفر رسیده است و بسیاری از مراكز بدلیل عدم وجود پرستار به بهره برداری نمی رسد.

2- دانشكده های پرستاری مسئول آموزش پرستار آكادمیك هستندو در حال حاضر آماده شدن آنها برای پذیرش دوبرابری دانشجو بار سنگینی را به آنها اضافه نموده است و این ساده اندیشی است كه مسئولیت آموزش نیروهای غیر حرفه ای را از دانشكده ها طلب كنیم.

3- در مورد مسائل مربوط به شركت تعاونی، این شركت باید پاسخگوی ادعاهای آن رسانه باشد.در پایان ضمن توصیه به آن رسانه محترم برای عدم تحریك و تهییج جامعه پرستاری و تشویش اذهان عمومی امیدوار است نویسندگان مطالب، قبل از درج هرگونه مطلبی حداقل دوصفحه مطلب در رابطه با پرستاری، رده های پرستاری و شرح وظایف پرستار مطالعه نمایند.

اداره كل روابط عمومی

یادداشت سردبیری*:

با توجه به این که در این نامه سیل اتهامات به سلامت نیور به عنوان قدیمی ترین پایگاه خبری مستقل در حوزه سلامت که در فراز و نشیب سالهای دور همراه با هموطنان شریف و کارکنان عزیز و زحمتکش بخش درمان چه پزشک،پرستار و کارگر بیمارستانها و ... بوده است روانه شده بر خود لازم دیدم برای تنویر افکار عمومی و کاربران محترم سایت مواردی را یادآور شوم:

 1-اینکه توجه به سخن عده ای از پرستاران عزیز این کشور که قبل و بعد از اجرای طرح تحول سلامت بیشترین زحمات را برای درمان مردم کشیده اند  را امری غیر حرفه ای میدانید برایم تعجب بر انگیز است .چرا که سلامت نیوز در این میان تنها بر اساس اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری گوش شنوای این قشر شده و کاری که سازمان نظام پرستاری به عنوان صنف ایشان باید انجام میداد را یک تنه به دوش کشیده تا صدای آنان را به مسئولین برساند .

و این فعالیت دقیقا از زمانی آغاز شد که پرستاران احساس کردند رئیس این سازمان بزرگ صنفی که باید در مسیر و جهت خواسته های پرستاران گام بردارد بر خلاف جهتشان و همسو با وزارت بهداشت قدم بر میدارد و همچنین سلامت نیوز را منصف و معتدل و حق طلب یافتند و سیل درخواستها و اعتراضاتشان را به سوی این رسانه روانه کردند. 

حال سوال من این است: آیا انتشار انتقادات به عملکرد این سازمان غیر حرفه ای گریست!؟

توصیه ام به عزیزان این است که در مورد اصول رسانه ای در جهان را یک مطالعه اجمالی داشته باشند تا بدانند رسالت یک رسانه انتقاد برای بهتر شدن عملکرد دستگاهها و مسئولین است و نه به به و چه چه کردن از عملکردها .رسانه ها نقش روابط عمومی سازمان شما را ایفا نمی کنند که فقط مطالب مورد تایید شما را منتشر کنند.

که اگر رسانه ها به همین توصیه کوچک عمل میکردند امروز کشور گریبانگیر برخی بی اخلاقی ها و فسادها و اختلاس و .... نمیشد. چه آنکه همان زمان هم به پشتیبانی مردم بیماری که ارز دارویشان توسط دولت پاکدستان به واردات دسته بیل تعلق گرفته بود برخاست و نامه های آنان را به دست رئیس جمهور رساند و صدای حق طلبیشان شد و نتیچه هم امروز بر همه مسلم است که ریاست محترم جمهوری اگاهانه موضوع سلامت را پیگیری میکنند و به همت وزیر بهداشت طرح تحول سلامت را اجرایی کردند.

2- مطالب سلامت نیوز را عده ای از همین پرستاران که معترض به منش فعلی سازمان هستند در اختیار سلامت نیوز قرار میدهند .کسانی که بعضا با سابقه های طولانی مدت در حال بازنشستکی هستند و این یعنی با گوشت و پوست خود مشکلات را درک کرده اند و افراد پشت میز نشینی نیستند که فقط قانون و برنامه بنویسند بدون اینکه مصائب کار اجرایی را بدانند. پرستارانی که حتی به تصور اشتباه شما کار سیاسی هم نمی کنند و جز رفاه در زندگی که حق طبیعی آنها و همکارانشان است مطالبه ی دیگری ندارند  !! 

3-سلامت نیوز هرگز سخنی از جریانات سیاسی که فرمودید انتشار نداده مگر آنکه بازتاب مشکلات پرستاری را سیاسی بدانید و یا تعریف دیگری از سیاسی بازی داشته باشید.سیاست همراه با تدبیر نیز امری ترسناک نیست که رسانه ها را از آن میترسانید منشی است که مردم در خرداد ماه دوسال پیش آن را انتخاب کرده اند . بنده مشکلات پرستاران ،تجمعات آنان و فریادهایی که با نوشتن مقاله و یادداشت و ارسال به سلامت نیوز که آن را ملجایی برای آلام خود یافته اند هرگز سیاسی نمیبینم و بر عکس بر انتشار آنان مصر هستم تا شاید مسئولین صدای آنان را بشنوند و مشکلاتشان را حل کنند و در نتیجه مردم و خداوند راضی گردند.

*زهرا سادات خوشحالی 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابراهیم ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    93 3
    ممنون بخاطر این حمایت
  • رانا ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    91 5
    درود بر سايت عدالت خواه سلامت نيوز . ما پرستاران از شما که مارا همراهى نموديد سپاسگزاريم
  • علیرضا پرستار ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    106 4
    اینکه نظام پرستاری چه حالی داره نیاز به گفتن نداره و فقط کافیه بری تو یه بیمارستان از یه پرستار راجبه نظام پرستاری بپرسی ببینی چه جوابی میشنویی!!! فقط بر خودم لازم دیدم که بیام از سلامت نیوز تشکر کنم که حقیقت رو میگه سلامت نیوز درود بر شرافتت و صداقتت درد های پرستاری رو سیاسی میخونند که کم کاری یا بهتر بگم گند کاری خودشونو تحت الشعاع قرار بدن . پرستاری که از خستگی نای رسیدن به احتیاج عاطفی فرزندش را ندارد چگونه امکان دارد سیاسی باشد ؟؟ درود بر سایت سلامت نیوز
  • فاطمه ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    82 2
    ممنون، از زحمات شما دوستان در سلامت نیوز
  • جواد توکلی ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    57 2
    با سلام و سپاس از زحمات سر دبیر و کلیه ی عوامل سلامت نیوز اینجانب به عنوان یک بهیار با سابقه ی نوزده سال کار مداوم در بالین از سوی خود و همکاران محترم پرستار مراتب تشکر و قدر دانی از مو شکافی عادلانه مسایل مربوط به حوزه ی سلامت و مشکلات پرستاری کشور را از ان رسانه ی محترم اعلام می دارم و از همراهی بیش از یک و تیم ساله ی شما با اعتراضات به جا و قانونی پرستاران و پیگیری هایتان ابراز می دارم.
  • پرستار ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    52 1
    با تشکر از سلامت نیوز و سردبیر محترم،انشالاااا که روزی دستیابی پرستاران به مطالباتشان را نشر دهید واقعا برای مسولین متاسفم که این همه حق الناس را بدوش میکشند
  • ارباب ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    56 1
    من به شخصه از زحمات بسیار زیاد همکاران سلامت نیوزتشکر و قدردانی میکنم اجرتون با خدا
  • عماد ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    51 2
    بسیار عالی
  • مریم ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    57 1
    درود بر سایت سلامت نیوز.صداقت شما در بیان مشکلات پرستاران وحمایت شما از این قشر زحمتکش ستودنی ست...از شما سپاسگزاریم
  • ولی الله اکبری ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    58 1
    کاشکی جای سلامت نیوز و سازمان نظام پرستاری ما عوض میشد. لااقل اینطوری ما میتونستیم به اهداف و حقمون برسیم. ممنون از سردبیر کارکنان سلامت نیوز که حقیقتا صدای مظلومیت ما پرستاران هستید
  • رحمانی ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    61 3
    از روشنگری سایت عدالت محور سلامت نیوز کمال تقدیر و تشکر را دارم
  • زهرا ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    56 2
    سلام و درود بر همه عزیزان در این رسانه از طرف جامعه پرستاری از زحمات و پیگیری ها و تلاش شما سپاسگزارم شاد و پیروز و سربلند باشید
  • معصومه ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    56 1
    با تشکر از زحمات شما عزیزان در حمایت از پرستاران .
  • پرستار، صادق خوصیان ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    69 3
    سیده بزرگوار، شیر رن عرصه رسانه، بی شک عمل شما به رسالت حرفه ای خود به عنوان رسانه مستقل عرصه سلامت کشور، در تاسف بارتربن روزهای سرنوشت پرستاری کشور که متاسفانه به رهبری گروهی از بدعهدان و پیمان شکنان رقم زده شده ،مرهمی بر الام پرستاران مظلوم ایران زمین می باشد. اجرتان با جده والامقامتان و بانو زینب کبری(علیهما سلام)
    • محمد ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      48 1
      شرمنده جناب خوصیان اومدم لایک کنم اشتباهی دستم خورد به منفی هزاران لایک تقدیم شما باد و هزاران درود بر سایت سلامت نیوز
  • علی ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    53 1
    با سلام به عنوان یک پرستار آرزو دارم پرستاران به پاس قدردانی از سایت مردم نهاد سلامت نیوز روزی دفترتان را گلباران کنیم
  • علی ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    58 1
    با سلام به عنوان یک پرستار آرزو دارم به. پرستاران پاس قدردانی از سایت مردم نهاد سلامت نیوز روزی دفترتان را گلباران کنیم
  • امامی ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    60 1
    سلام بر عوامل سلامت نیوز ما پرستاران از شما عوامل سلامت نیوز ممنون هستیم به خاطر انعکاس سالم و درست اخبار پرستاری در تمام جنبه ها الخصوص قضییه تربیت و جذب کمک پرستار که حربه بالادستان هست جهت ریشه کن کردن درخت تنومند پرستاری، اجرکم عندالله
  • متين ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    62 1
    اززحمات شما ممنونيم...کاش همه رسانه ها شجاعت شمارو داشتند...توي اين مملکت هميشه جلوي حرف زور ايستادن و انتقادکردن سياسي برداشت شده که جاي تاسف داره.براي دولتي که دم ازازادي ميزنه
  • امیر فوریتهای پزشکی ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    62 1
    درود بر شرفت سلامت نیوز صدها پرستار بیکار رو میشناسم که تو بیمارستان و… کار گیرشون نمیاد حالا اینا میگن پرورش 10هزار… واقعا که… متاسفم براشون
  • پرستارعدالتخواه ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    70 3
    باسلام ابتدا لازم میدانم به سهم خودم اززحمات بی شائبه شمادرحمایت ازقشرمظلوم واقع شده پرستاری بادرج وانتشارمطالب مربوط به این حرفه مقدس تشکر وقدردانی کنم کاری که شما بدون جیره و مواجب انجام میدهیددر اصل وظیفه نظام پرستاری است که منتخب همین افراد هستند ومدیون پرستاران زحمت کش که بارأی آنها به این مسند رسیده اند به عنوان یک پرستارزخم خورده فقط میتوانم برایتان ازخداوندآرزوی سلامتی وتوفیق روزافزون درزندگی وکارتان داشته باشم به امیدروزی که جامعه پرستاری به حق قانونی خودبرسد انشاا...
  • رحمن ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    64 1
    سلام ودرود بر سردبیر محترم وحق گوی سلامت نیوز ازاینکه کوتاهی نظام پرستاری را در رساندن ندای مظلومیت قشر پرستار به جامعه ومسئولین بر عهده گرفته اید کمال تشکر را دارم وآرزوی سلامتی وطول عمر را برای شما دارم
  • انوری ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    61 2
    مرحبا و ممنون از اینکه همیشه پشتوانه ما پرستاران بودین و هستی
  • حامد ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    59 1
    با تشکر از جمايت شما متاسفانه ر نظام پرستاري و انتخاباتش به علت نبود محدوديت براي شرکت مجدد در انتخاباتش انحصاري يک عده کساني شده کهتا قبل از ورود به سيستم چيزي در بند و بساط نداشتند و حالا براي خذدشون مافيايي شدن و اجازه به حضور و کانديد شدن پرستاران بالين نميدن کساني اعضا نظام هستن که نه شيفت دادن نه با مشکلات شيفت اشنا هستن ، اينا درک صحيحي از مشکلات ما نخواهند داشت .
  • حامد ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    67 1
    با تشکر از جمايت شما متاسفانه نظام پرستاري و انتخاباتش به علت نبود محدوديت براي شرکت مجدد در انتخاباتش انحصاري يک عده کساني شده و اجازه به حضور و کانديد شدن پرستاران بالين نميدن کساني اعضا نظام هستن که نه شيفت دادن نه با مشکلات شيفت اشنا هستن ، اينا درک صحيحي از مشکلات ما نخواهند داشت .
  • حمید ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    67 1
    درود بر شما و صداقتتان، جامعه بزرگ پرستاری همواره حامی شما خواهد بود، از شما تشکر میکنم
  • رعنا ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    60 1
    با عرض سلام وخسته نباشید به حمایت پرستاران در سلامت نیوز، متاسفانه هرجا که واقعیت گفته میشه، آنگ سیاسی به طرف میزنن. بهتر نیست مسئولین به خودتون بیاین؟ که چه جور با پایمال کردن حق پرستاران میخوانی جواب امام زماننو بدین؟ البته اگه آقارو قبول داشتن، هیچ وقت به کسی که ،حمایت به حق میکنه تهمت ناروا نمیزدند. وکمی عاقلانه وحرفه ای به این شغل مقدس ،نگاه میکردن و........
  • مهدی اسفندیار ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    62 1
    کوبیدن سلامت نیوز که همواره رسانه ی حامی و شنوای دردهای پرستاران بوده است , از سوی سازمان نظام پرستاری بهت برانگیز است. ضمن اینکه هر بچه ای هم می فهمد که هدف از استخدام ماماها جای پرستاران در بخش زنان و تربیت فلکه ای کمک پرستار..... چیزی جز دست بردن در بازار عرضه و تقاضای کار نیست. بنده به عنوان فعال حوزه سلامت , خدمت آقای میرزابیگی عرض می کنم که از اساس این طرح مشکل داشته و تربیت ده هزار کمک پرستار طی دوره ی یک ساله ....... بسیار مخرب خواهد بود. البته محاسنی ممکن است داشته باشد, از جمله اینکه وزارت بهداشت به بهانه ی کمبود پرستار این عزیزان را جایگزین پرستاران کند و این امر سبب می شود که درخواستهای کریمانه ی پرستاران !!! از دولت برای برقراری عدالت در پرداختها نیز کاهش یابد و همکاران پرستار با سست شدن امنیت شغلی کمتر جرات اظهار نظر در مورد شرایط سخت کاری را داشته باشند.
  • پرستار ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    64 1
    سلام ماپرستاران قلباازشماسردبیرمحترم ودیگرهمکارانتان متشکریم چراکه درزمانیکه مسولان وزارت پزشکان ونظام پرستاری ودیگرمسولان کشوری گوش شنوا ودرک مشکلات ماراندارن وتنهانقاب دلسوزوبره برچهره زده اندشماتنهانقطه اتکاماهستیدالبته مسولان آگاه باشندکه مارسیدن به خواسته هایمان ازپانخواهیم نشست وحقمان را پس خواهیم گرفت مانیزخدایی داریم
  • گلي ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    64 1
    سلام عدم پذيرش انتقاد، بدليل بيان حقايقي است كه نبايد عنوان ميشد!!!! مگر نظام پرستاري توانسته پاسخ ابهامات وارده به طرح تربيت بهياري را در جوابيه إرسالي بيان كند؟ قضاوت با خوانندگان است!
  • محمد پرستار ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    68 2
    سلام و درود بر مدیریت فرهیخته و سایت وزین سلامت نیوز از اینکه تنها حامی و صدای واقعی ما پرستاران در این دوره سانسور خبری که حتی از سایت نظام پرستاری نیز اخبار روز پرستاری سانسور میشود و فقط در حمایت از سران کنونی نظام پرستاری مطلب درج میکند، هستید کمال تشکر را دارم امیدوارم مصممتر از همیشه به کار خود ادامه دهید وندای مظلومان بی ندا باشید با اروزی توفیق روزافزون و سربلندی شما
  • Majid ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    64 2
    فقط و فقط و فقط احسنت به سلامت نیوز
  • الف ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    63 1
    در جوابیه نظام پرستاری آمده است " بر مبناي آمار رسمي بيكاري در پرستاري به صفر رسيده است و بسياري از مراكز بدليل عدم وجود پرستار به بهره برداري نمي رسد" قابل توجه سازمان نظام پرستاری من شخصا دوستان زیادی دارم که با وجود مدرک لیسانس پرستاری بدلیل شرایط سخت کاری و ساعات طولانی کاری علاقه ای به کار پرستاری و علی الخصوص بعنوان پرستار شرکتی کارکردن ندارند در صورتیکه با بهبود شرایط کاری میتوان آنها را جذب کرد. چندین سال پیش که پذیرش در گرایش های تخصصی برای کارشناسی ارشد پرستاری آغاز شد مسولین نظام پرستاری از تخصصی شدن کار پرستاری در بالین و افزایش سطح علمی پرستاران بالینی صحبت می کردند حالا چطور قرار است با تربیت بهیاران یک ساله کیفیت مراقبت ار بیمار را افزایش دهند !!!!!!
    • جاوید ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      8 1
      تعداد دانشکده های پرستاری به طور وحشتناکی در حال افزایشه. دانشکده هایی که در بعضی شهرستان های کوچک فقط به خاطر اهداف سیاسی و توسعه ای آن شهرستان ها و بعضا با رشوه تاسیس شده اند.دانشجویان تعدادی از دانشکده ها در سال های آتی فارغ التحصیل میشن و بالطبع میزان بیکاری در پرستاری افزایش خواهد یافت. این همون سند عرضه و تقاضای پرستاری نیست که آقای میرزابیگی در موردش حرف میزد؟ مسئولان نظام پرستاری و وزارت پزشکان ،عرضه هست، بیشتر از تقاضا هم هست، اما برای خیلی ها انگیزه ای با این وضعیت اسف بار نیست...!!
    • جاوید ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      0 0
      تعداد دانشکده های پرستاری به طور وحشتناکی در حال افزایشه. دانشکده هایی که در بعضی شهرستان های کوچک فقط به خاطر اهداف سیاسی و توسعه ای آن شهرستان ها و بعضا با رشوه تاسیس شده اند.دانشجویان تعدادی از دانشکده ها در سال های آتی فارغ التحصیل میشن و بالطبع میزان بیکاری در پرستاری افزایش خواهد یافت. این همون سند عرضه و تقاضای پرستاری نیست که آقای میرزابیگی در موردش حرف میزد؟ مسئولان نظام پرستاری و وزارت پزشکان ،عرضه هست، بیشتر از تقاضا هم هست، اما برای خیلی ها انگیزه ای با این وضعیت اسف بار نیست...!!
  • مهران ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    60 1
    سلام ودرودفراوان به همه ی دست اندرکاران سلامت نیوز واقعا جای تاسف داردبرای نظامی که بایدپشتیبان اعضایش باشد ولی درمقابل شان ایستاده وسعی درنابودی ان رادارد ممنون ازشماسردبیرمحترم جهت رساندن صدای عدالتخواهی ومظلوم پرستاران به گوش ملت ازجمله گوش کر مسولان نظام پرستاری و وزارت پزشکان...اجرکم عندالله
  • حسن جان فدا ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    58 1
    باسلام رحمت خدا نثار پدر و مادر سردبیر شجاع و عاقل و مردم دوست سایت وزین سلامت نیوز
  • پیراپزشک اتاق عمل خصوصی ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    64 2
    باسلام من تا انجا که مطالب شما را پیگیری کردم هم سخنان وزیر بهداشت هم دکتر فاضل از نظام پزشک سالاری وهم مشکلات ونامه های پیراپزشکان را منتشر میکنید حالا اینها انقدر کوته فکرند که به شما میگویند طرفدار پرستاران هستید که حتما توقع دارند فقط یکطرفه سخنان انها رامنتشر کنید به هرحال اززحمات شما متشکرم
  • نيلوفر ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    63 1
    نهايت تشكر از شماسايت سلامت نيوز وحمايت خودمو به عنوان برستار از شما اعلام ميكنم.
  • MRF ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    66 1
    با سلام و تشکر فراوان همانگونه که شاهد هستیم قرار است این آموزش دیده ها وارد عرصه سلامت شوند به تدریج پرستاری کم رنگ خواهد شد چرا بدلیل اینکه دولت نمیخواهد به پرستاران حق و حقوق شان را بدهد و برای ساکت شدن پرستاران بهیار یک ساله تربیت میکند در آینده در صورت بیماری بر بالین خود این بهاران یکساله از شمام رقابت خواهند کرد پزشکان محترم هم که در مجموع 10دقیقه بر بالین بیماران خود هستند خدا به خیر کند
  • عابدینی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    یکی از مشکلات پرستاری گرایش فعالان و تشکلهای صنفی ان به فعالیت اقتصادی است . از همان سالهای اول دهه هشتاد که با این گروهها و نشریاتشان اشنا شدم مترادف با فعالیت و عنوان تشکل پرستاری انها با فعالیتهایی از قبیل بیمه و مسافرت و زمین و ساخت و ساز و وام و این قبیل چیزها مواجه شدم. پاسخی که میشنیدم این بود: برای ادامه فعالیت و تامین هزینه های لازم برای روی پا ماندن لازم است . تا حدودی قابل قبول بود اما قانع کننده نبود . صندوقهای قرض الحسنه و غیرحسنه مختلف و موسسه ها و شرکتهای مختلف از وام و اعتبار گرفته تا ساخت و ساز سیاحتی زیارتی و تفریحی و ....... نظام پرستاری که شکل گرفت خیال کردیم با تکیه بر حق عضویت پرستاران و کمکهای دولتی بخاطر رسمی بودن این سازمان بی نیاز از فعالیتهای اقتصادی به پیگیریها و نقش افرینیهای صنفی خواهد پرداخت اما چنین نشد. فعالیتهای اقتصادی با گستره بیشتر دنبال میشد از پروژه ایمان مشهد که از همان دوره اول فعالیت نظام پرستاری شروع شد . وقتی فعالیت نظام پرستاری را با نظام صنفی مشابه خود یعنی نظام پزشکی مقایسه میکنم تفاوتهای جالبی دارد. نظام پزشکی دهها انجمن علمی تخصصی گروههای پزشکی را زیر چتر حمایت خود قرار داده و وجهه خود را و جامعیت خود را به هر ناظری القا میکند نه وام میدهد نه بیمه میکند نه ساختمان میسازد فقط یک نظام صنفی است . معتبر و بالنده اما به همین حاشیه سایت نظام پرستاری خودمان نگاه بیندازیم پر است از لگو و لینک شرکتها و موسسات و تعاونی هایی که به نام گروه گروه از سردمداران نظام پرستاری ثبت شده و فعالیت میکند . فعالیتی که در نگاه اول مخاطبان تصور میشود متعلق به سازمان نظام پرستاری است اما وقتی پای طرح شکایت یا بررسی دقیقتر هرکدام پیش میاید میبینیم متعلق به گروهی از اقایون است مثل همین شرکت تعاونی که متولی تربیت بهیار یکساله است و قبلا چند پروژه ساختمانی را در سابقه خود دارد استناد به همین سایت که عنوان پروژه ها در ان نمایش داده شده . جالبتر اینکه لگوی این شرکت در حاشیه سایت نظام پرستاری به اسم سابق است اما در خود سایت که از طریق همین لینک وارد میشویم با اسم جدید ظاهر میشود اما افتخارات فعالیت سابق با اسم و عنوان سابق هنوز در ذیل ان به چشم میخورد. شکی نیست که این قبیل فعالیتها یک نوع خیز برای منافع اقتصادی با استفاده از جایگاههای است سران انها در نظام پرستاری و در وزارت بهداشت با نام و عنوان پرستاری دارند. جه خوب بود حوزه منافع اقتصادی و فعالیتهای اقتصادی از فعالیتهای صنفی جدا میشد . نباید از موقعیتهای بدست امده برای نمایندگی پرستاران در مسیر منافع اقتصادی استفاده کرد . اینکار به مرور زمان اندک اعتماد باقیمانده پرستاران به فعالان صنفی خود را از بین میبرد. امیدوارم نظام پرستاری چهارم دامن خود را از این قبیل فعالیتهای حاشیه ای و حاشیه ساز پاک کرده و بجای ان انجمنهای علمی پرستاری تشکیل بدهد و دانشجویان خود را زیر چتر حمایت خود گرفته و کمیته های بالنده دانشجویی در سازمان تشکیل شود و به تشکلهای پرستاری دیگر با سلیقه های مختلف به چشم رقیب نگاه نکند بلکه بعنوان گستره بزرگ جامعه پرستاری حتی در محل سازمان دفتر کار بدهد و فعالیتهای انها را پوشش بدهد . کار مهمی که تاکنون نه تنها انجام نشده بلکه در جهت عکس ان عمل شده است .
  • یعقوب ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    62 1
    سلام بر همه عدالت خواهان اینهایی که ادعا دارند جایگاه بهیار و کمک بهیار کاملا مشخص است سری به بیمارستانها بزنند و ببینند که یک بهیار را در شیفت به جای پرستار قرار میدهند و وظایف یک پرستار را به او محول می کنند مسلما با افزایش تعداد بهیاران جایگاه پرستاری به شدت افت خواهد کرد
  • حامد ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    7 1
    واقعا ممنون از سلامت نیوز که انعکاس دهنده ی صدایی مظلوم در قبال تریبونهای بزرگ تبلیغاتی علیه جامعه پرستاری است. پرستاری که کار سیاسی نمی کند پس ترسی هم از این کلمه ندارد.
  • M.sh ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    8 1
    سلام وتشکر ویژه از سردبیر محترم پرستاری علمی کشور قربانی جیب سود جویان میشود وعواقب ان گریبان گیر سلامت مردم میگردد همه مسئولین بهداشت کشور به خوبی میدانند که بخشهای کلیدی بیمارستانها(سی سی یو آی سی یو اورژانش اتاق عمل و...)بر پایه علم ومهارت بالای پرستاری استوار است.از این به بعد چه خواهد شد؟؟؟؟تاسف......
  • مهناز ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    9 1
    باتشکراززحمات سردبیرمحترم وهمکارانشون.
  • سیده زهرا ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    9 1
    با تشکر فراوان از سلامت نیوز بسیار کارشناسی وعالی وبیطرفانه وبا استناد به مدارک وادله روشن این حرکت نادرست تربیت بهیار بکساله را نقد کردید ممنونم انشالله که چشم های بسته مسیولین باز شده ودرک بالاتری از مضرات این طرح.داشته باشند واینگونه پرستاران وسیستم درمان کشو را به قهقهرا نبرند .
  • عطار ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    12 1
    ضمن عرض تبریک خدمت سردبیر شجاع سلامت نیوز،من بعنوان یک پرستار و خبرنگار،بدینوسیله مراتب قدردانی خود و همکارانم رو به استحضار میرسونم که چشم بینا و زبان گویای ما شدید و متاسفم ازاینکه نظامی که اسم پرستاری رو بدوش میکشه اینجوری داره تیشه میزنه به ریشه پرستاری و تحمل رسانه ای شدن اشتباهات فاحش خودشو نداره.
  • mahyar ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    10 2
    انصافا با این کارا فقط باعث دلسردی پرستارا میشه
  • ف ک ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    10 1
    واقعا ممنون ا ز رسانه راستگو و واقع نگر شما و من پرستار این سرزمین اعلام میکنم کعه بسیار برای مسوولین پرستاری کشور متاسفم که چشم خود را بر روی حقیقت بسته اند و کمر همت بر تحقیر و ریشه کنی ته مانده ی احترام باقی مانده برای این قشر بسته اند. پاقعا افسوس!!!مسلمانی کجا رفته؟!؟!؟
  • شهاب کارشناس پرستاری ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    12 1
    به مسولینی که به تربیت بهیار تاکید میکنند باید گوش زد کنیم که جایگاه بهیار در بیمارستان مشخص نیست . این مسولین همین الان میتوانند به بیمارستان ها سر بزنند و ببینند که کارهای پرستار بخش به بهیاران محول شده و از بهیاران به عنوان پرستار بخش استفاده میشود مسولین به این سوال پاسخ بدهند که چگونه میتوانند تضمین کنند بهیاری که به عنوان پرستار بخش به کارگیری شده است و حتی به خود زحمت نمیدهد که vs بیمار را بگیرد چگونه در امر سلامت بیمار میتواند مفید باشد مسؤولین با این کارشان میخواهند به جامعه پرستاری لتمه بزنند
  • حامد nurse ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    9 1
    سلامت نیوز واقعا بابت تلاشهای شما از ته جان و دل سپاس گزارم!! به امید روزی که این سازمان صنفی ما به جای سرکوب پرستاری و ایجاد رعب بین پرستاران با کلمه سیاسی به فکر اجرای برنامه هایی باشد جهت حل مشکلات پرستاری!!
  • شمیم ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    9 1
    با سلام و تشکر فراوان از سلامت نیوز در دنیایی که صدا ما به جایی نمیرسد ممنون از اینکه هم فریاد با ما شدید
  • آرش ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    13 1
    از سلامت نیوز به خاطر همدردی با جامعه پرستاری بسیار تشکر میکنم مظلومیت جامعه پرستاری باعث شده تا بارها حق این جامعه زحمت کش پایمال بشه آقای وزیر : ندادن حق و حقوق پرستاران و پایمال کردن حقوق مالی پرستاران بس نبود حالا میخواهید حقو حقوق علمی پرستاران رو هم لگد مال کنید یادتان باشد که امروز بسیاری از کشورهای دنیا همانند کانادا ارزش پرستار ایرانی را بیشتر از شما مسولین ایرانی میدانند حال شما میخواهید این جمله پرستاران را سیاسی بدانید یا یا مطالبه حق و حقوق . اما کجای دنیا به خواسته های پرستارانشان سیاسی کاری میگویند من به عنوان یک پرستار از شما رسانه ها مخصوصا سلامت نیوز درخواست میکنم ما جامعه پرستاری رو تنها نگذارید
  • افسانه ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    13 1
    :سیده بزرگوار، شیر رن عرصه رسانه، بی شک عمل شما به رسالت حرفه ای خود به عنوان رسانه مستقل عرصه سلامت کشور، در تاسف بارتربن روزهای سرنوشت پرستاری کشور که متاسفانه به رهبری گروهی از بدعهدان و پیمان شکنان رقم زده شده ،مرهمی بر الام پرستاران مظلوم ایران زمین می باشد. اجرتان با جده والامقامتان و بانو زینب کبری(علیهما سلام) اینجانب افسانه محمدی الاسوند
  • پرستار ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    12 3
    مردم برای بقالیشون دنبال کارگر لیسانس میگردند اونوقت وزیر ما جون مردم رو میخواد بده دست یه دیپلمه....متاسفم...
  • علیرضا ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    12 1
    ممنونم
  • كهن ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    15 1
    درود بر شما، لطفاً همينطور با صلابت و قدرتمند به كارتان ادامه دهيد و بدانيد حمايت قشر پرستاري را هم داريد
  • ساغر ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    11 1
    اينگونه جبهه گيري ها و پاسخ هاي نظام پرستاري به مطرح شدن مشكلات پرستاري از سوي اين رسانه نشان از آخرين تلاش هاي مسولين فعلي نظام پرستاري براي بقا است. عملكرد فعلي آقايان نشن داده چه كسي با سياسي بازي به پرستاري ضربه زده است.
  • سید محمود بامروت ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    14 1
    سردبیر محترم سلام علیکم اگر چه مشکل ما پرستارها کمبود نیرو است اگر چه مشکل ما عدم وجود عدالت در پرداختها است اگر چه مشکل ما سرسپردگی مسوولان نظام پرستاری است اگرچه مشکل ما مورد توهین و تحقیر قرار گرفتن است اگر چه همه اینها جزو مشکلات امروز جامعه پرستاری است اما مشکل اصلی ما این است که به این جریان عدالتخواهانه انگ سیاسی و برچسب مادی میزنند حال آنکه دغدغه اصلی ما ایجاد فضای سالم جهت ارایه خدمات پرستاری مناسب به بیماران مان میباشد و در تمام این لحظات که ما در مقابل امپراطوری خبری و تصویری وزیر بهداشت یکه و تنها با اطمینان به درستی راهمان گام بر میداشتیم تنها سایت شما بود که اخبار و احوال ما را منعکس کرده و دست وزارت نشينان را رو کرده بود والبته این تعهد به رسالت حرفه ای تاوان خواهد داشت اما به نمایندگی از جامعه پرستاری به شما به خاطر شرافت حرفه ای تبریک عرض می نمایم
  • پردیس ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    10 1
    فقط میتونیم تشکر کنیم واقعا ممنونیم از حمایتتون
  • ابراهیم ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    12 1
    دوستان و سلامت نیوز احسنت گویا دوستان نظام در بیمارستان ها سر کشی نمی کنند و.به جاش سرشونو مث کبک کردن لای برف
  • م خ ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    12 1
    حرف حق همیشه به مزاج مسئولین پرستاری تلخ میاد.کسانی که این طرح خنده دار رو راه انداختن خودشون روزی به بیمارستانها مراجعه کرده و این بهیاران یکساله بر بالینشون اماده خواهند شد.چاهی که بهر دیگران کندند خود اقایان را درگیر خواهد کرد.
  • محسن ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    11 2
    بابت اطلاع رسانی از شما دست اندکاران این سایت تشکر میکنم و از خداوند منان برایتان موفقیت روزن افزون مسالت دارم.
  • باران ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    10 1
    باسلام ازسلامت نیوز نه فقط به این خاطر که از پرستاران حمایت و دفاع منطقی به عمل آور بلکه به خاطر حمایت از سلامت جامعه که از هر چیزی مهمتراسبت و هدف ما پرستاران در وحله اول سلامت بیماران است سپاسگزارم خداوند به شما سلامتی و عزت روزافزون عنایت کند
  • باران ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    14 1
    باسلام ازسلامت نیوز نه فقط به این خاطر که از پرستاران حمایت و دفاع منطقی به عمل آور بلکه به خاطر حمایت از سلامت جامعه که از هر چیزی مهمتراسبت و هدف ما پرستاران در وحله اول سلامت بیماران است سپاسگزارم خداوند به شما سلامتی و عزت روزافزون عنایت کند
  • new age of nursing ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    14 1
    به راستی به کجا اینچنین شتابان می رویم. دنیا درحال حرفه ای شدن پرستاری و ارتقا نظام سلامتی خود می باشد آنگاه ما تازه برمیگردیم به دوران سنتی و عقب افتاده نظام سلامت.براستی آیا پول ارزش آن را دراد که جان آدمی اینگونه به استهزا گرفته شود.دریغ از یک مثقال وجدان پاک.اما ما مقاومت خواهیم کرد چون جان بیمارانمان بسیار بیشتر می ارزد به پول و مقام شما که ان بالا نشستید و سیگار میکشید و نطریه می دهید.
  • بهرام ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    16 1
    ضمن تشکر از سایت شما وزیر بهداشت میگفتند حقوق پزشک عمومی گاهی کمتر از پرستار است و آقایون نظام پرستاری هم حمایت می کردند، چند روز پیش خود وزیر اعلام کردند پزشکان با 17 میلیون هم سر کار نمی روند، واقعا جای تاسف داره،
  • وحید ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    13 1
    بلسلام و تشکر از این رسانه متأسفم از جامعه ای که حتی یه رسانه هم حق صحبت کردن نداره!
  • مختار ولی الهی ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    12 1
    حکایت بهیار وکمک بهیار همان شتر مرغ است کارهای اولیه را به دلایلی انجام نمی دهند واز طرفی مسولیتی هم در قباب کارهای تخصصی تر ندارند تازه اگر هم کاری از سر ناچاری که پرستار نمی رسد آن را انجام دهد به آنها محول شود باید پاسخگوی عواقب آن پرستاز باشد واز سوی همه مسولین مواخضه می شود
  • ایمان السادات حسینی ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    14 1
    از زحمات همگی متشکریم باعث تاسف است که هم لباسان ما در نظام پرستاری این نظرات و تلاش این رسانه را سیاسی قلمداد کرده من به عنوان یه جزء کوچکی از پرستاری کشور از شما ممنون و سوالی که از نظام دارم این است که هدفش از تربیت این نیرو چیست و با چه منطقی دنبال این قضیه می باشد
  • محسن ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    17 1
    با سلام از سردبیر محترم سلامت نیوز متشکرم و برای سازمان نظام پرستاری متاسفم ما حامی سلامت نیوز هستیم
  • غلامرضا قدمی ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    7 1
    با سلام و تشکر وب سایت سلامت نیز کاری را انجام میدهد که در حقیقت سازمان نظام پرستاری بر عهده دارد ، حرف دل صنف پرستار را میزند و تاسف از سازمان صنفی ما که به جای تشکر ، حمله میکند ، انشاالله بزودی و با انتخاباتی با شکوه رویکرد این سازمان هم واقعی شده و دوشادوش سلامت نیز به بیان حقایق خواهد پرداخت ، فعلا شما به بزرگی خود درگذرید ..
  • محمد ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    6 1
    لطفا موضوع رو به گوش مردم و مسولين برسونید چون این ککاريعنه با جون مردم بازی کردن
  • الف.م ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    5 3
    اینجا پر است از مافیا در هر سازمانی، هیچ کجای دنیا مثل اینجا نیست تنها فقط با هم بودن است که موفق میشویم،باید خودمون رو به وزارت پزشکان ثابت کنیم
  • پیراپزشکی ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    9 1
    رشته های پزشکی به طرف تخصصی شدن میروند ولی این آقایون مسول در نظام پرستاری به طرف پسرفت کردن میروند تا دیروز رزیدنت سال یک جراحی عمل دیبریدمان سوختگی را انجام میداد و حتی رزیدنت بالاتر افتخار نمیداد این عمل راانجام دهد و به رزیدنت سال یک میداد ولی امروز فلوشیپ دبریدمان سوختگی دراومده و این عمل را یک جراح عمومی دارای فلوشیپ دبریدمان انجام میدهد باید رشته پرستاری هم بطرف تخصصی شدن بره
  • بهروز فرزی ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    8 1
    اینکه بخواهید انگ سیاسی به حق طلبی یک گروه عظیم که بار بهداشت ودرمان و آموزش واقعی را بدوش میکشند، بزنید دیگه قدیمی شده .هر مجمع قضایی یا بین المللی که بخواهید می ایییم وپاسخ گو هستیم . عوض این گونه رفتارها واقع گرا باشید وسیل عظیم عدالت طلبی گروه پرستاران را خوب ببینید وانالیز کنید ..ودر صدد رفع اشکالاتتان باشید .دیری نخواهد پایید که این موج عظیمتر شده وبدنه وزارت پزشکان رو تخریب خواهد کرد .چون شما بایک گروه عظیم انسانهای متحد اگاه وتحصیلکرده طرف هستید .این هشداری جدی است .که اگر توجه نشود فاجعه ببار خواهد اورد .