دو مرد که به بهانه پرداخت اینترنتی وجه کالاهای خریداری‌شده دست به کلاهبرداری می‌زدند، با کمک‌های مردمی دستگیر شدند.

سلامت نیوز:  دو مرد که به بهانه پرداخت اینترنتی وجه کالاهای خریداری‌شده دست به کلاهبرداری می‌زدند، با کمک‌های مردمی دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنانه شرق، فردی چندی قبل با مراجعه به کلانتری سلیمانیه به مأموران اعلام کرد دو نفر به‌عنوان خریدار گوشی تلفن همراه به بهانه پرداخت اینترنتی پول گوشی، از او کلاهبرداری کرده‌اند. مال‌باخته پس از معرفی به پایگاه ششم آگاهی تهران، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ٢٠:٣٠ روز ٢٩ فروردین دو نفر با مراجعه به مغازه‌ام واقع در بازار موبایل شرق، یک دستگاه گوشی تلفن همراه به مبلغ یک‌میلیون‌و ٢٠٠ هزار تومان خریدند. یک نفر از آنها به عنوان خریدار اصلی اعلام کرد این مبلغ را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کند.

او به این بهانه شماره کارت عابربانک مرا گرفت. پس از دقایقی، تأییدیه ارسال اینترنتی پول را نشان داد و گفت پول به حسابم واریز شده است. به تصور اینکه در صورت پرداخت پول به شیوه اینترنتی، تأییدیه واریز در ساعت اداری اعلام می‌شود، گوشی تلفن‌همراه را به آن دو نفر تحویل دادم؛ اما فردای آن روز زمانی‌که از بانک استعلام گرفتم، متوجه شدم اصلا پولی به حسابم واریز نشده است و این افراد به شیوه متقلبانه اقدام به کلاهبرداری و سرقت گوشی تلفن همراه کرده‌اند».


پس از طرح این شکایت، تحقیقات ویژه‌ای در این خصوص آغاز شد. سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این‌باره گفت: «در جریان رسیدگی به پرونده، تصاویر متهمان از طریق دوربین‌های مداربسته به‌دست آمد و این تصاویر منتشر شد. پس از آن ده‌ها مال‌باخته دیگر که با همین شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته بودند، شناسایی شدند. همچنین اخبار و اطلاعاتی در خصوص هویت هر دو متهم توسط شهروندان در اختیار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت که با بهره‌گیری از این اطلاعات، هویت هر دو متهم به نام‌های رامین (٣١ساله) و مجید (٤٣ساله) و همچنین مخفیگاه آنها در منطقه پاسدار گمنام شناسایی شد و سرانجام هر دو متهم دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند».


سرهنگ امیدی در ادامه گفت: «با توجه به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مال‌باختگان و به منظور شناسایی دیگر جرائم ارتکابی از سوی متهمان، مجوز انتشار مجدد تصاویر بدون پوشش هر دو متهم از سوی مقام محترم قضائی صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نبرد، انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه کنند. همچنین از شهروندانی که با همکاری خوب آنها، این دو متهم شناسایی و دستگیر شدند،  تقدیر و تشکر و از آنها درخواست می‌شود اطلاعات خود را در خصوص دیگر جرائم ارتکابی متهمان از طریق شماره تماس ٣٣١٩٩٠٩٩ در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند».

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha