«جوان ٢٢ ساله اسلحه را برداشت. تنها یك گلوله در آن گذاشت. با كف دست، خشاب اسلحه را چرخاند و آن را روی شقیقه‌اش گذاشت. می‌خواست نشان دهد كه از چهار دوست دیگر خود شجاع‌تر است. دوستانش به او نگاه می‌كردند. شاید منصرف شده بودند اما چیزی نمی‌گفتند. پسر جوان ماشه را چكاند. ناگهان صدای تیر، سكوت را در هم شكست. تنها گلوله خشاب، شقیقه پسر جوان را شكافت و از سمت دیگر خارج شد. دوستانش پس از رهایی از بهت و حیرت اولیه، او را به بیمارستان بردند اما فایده‌ای نداشت؛ «رولت روسی» به مرگ جوان ٢٢ ساله ختم شده بود.»

سلامت نیوز:«جوان ٢٢ ساله اسلحه را برداشت. تنها یك گلوله در آن گذاشت. با كف دست، خشاب اسلحه را چرخاند و آن را روی شقیقه‌اش گذاشت. می‌خواست نشان دهد كه از چهار دوست دیگر خود شجاع‌تر است. دوستانش به او نگاه می‌كردند. شاید منصرف شده بودند اما چیزی نمی‌گفتند. پسر جوان ماشه را چكاند. ناگهان صدای تیر، سكوت را در هم شكست. تنها گلوله خشاب، شقیقه پسر جوان را شكافت و از سمت دیگر خارج شد. دوستانش پس از رهایی از بهت و حیرت اولیه، او را به بیمارستان بردند اما فایده‌ای نداشت؛ «رولت روسی» به مرگ جوان ٢٢ ساله ختم شده بود.»


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد،این چند خط، سناریوی یك فیلم سینمایی نیست كه بعد از پایان یافتنش، مرگی در كار نباشد. یك ماجرای واقعی است كه ٢٦ اردیبهشت امسال در یك گاوداری در حاشیه تهران اتفاق افتاده و یكی از پرستاران بیمارستان فیروزگر كه جنازه پسر جوان به آنجا منتقل شد، آن را  تعریف كرده است. او درباره این حادثه می‌گوید: «هفته گذشته چهار جوان، پسری
 ٢٤– ٢٣ ساله را كه خون از سرش می‌ریخت به بخش اورژانس بیمارستان آوردند، اوضاعش آنقدر وخیم بود كه بلافاصله او را به اتاق عمل بردند. دوستانش می‌گفتند كه سر یك شوخی، اسلحه‌ای تهیه كرده‌اند تا «رولت روسی» را روی خود اجرا كنند و او نخستین فردی بوده كه اسلحه را برداشته است.»


پرستار بیمارستان فیروزگر می‌گوید كه این داستان دهان به دهان بین همكارانش می‌چرخد و همه آن را برای یكدیگر تعریف می‌كنند. او ادامه می‌دهد: «گلوله سر پسرجوان را سوراخ كرده و خارج شده بود. چند ساعت در اتاق جراحی بود اما وقتی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد به دلیل وخامت اوضاع جسمانی جان خود را از دست داد.»


كاركنان بیمارستان از زبان چهار پسری كه جوان ٢٢ ساله را به بیمارستان فیروزگر آورده بودند شنیده‌اند كه این حادثه در یكی از گاوداری‌های شهریار اتفاق افتاده است. پرستار بیمارستان می‌گوید: «وقتی پرستارها از همراهان مضروب چگونگی وقوع حادثه را پرسیدند آنها گفته‌اند كه یك اسلحه خریده‌اند و به یكی از گاوداری‌های شهریار رفته‌اند تا آنجا «رولت روسی» را اجرا كنند. آنجا یك تیر در اسلحه گذاشتند. همان جوان ٢٢ ساله به عنوان نفر اول تفنگ را برداشت اما وقتی ماشه را چكاند تیر از اسلحه شلیك شد و سرش را سوراخ كرد و او را به زمین انداخت.»


در حالی كه پرستاران بیمارستان فیروزگر روایت این حادثه را این‌گونه تصویر كرده‌اند، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس كشور درباره آن  می‌گوید: «در گزارشی كه در اختیار ما است، جزییات و علت وقوع این حادثه مشخص نیست اما ما می‌دانیم كه ٢٦ اردیبهشت‌ماه امسال پسری ٢٢ ساله بر اثر اصابت گلوله به سر دچار خونریزی شده و پس از انتقال به بیمارستان فیروزگر، به دلیل شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داده است.»


«رولت روسی» نوعی شرط‌بندی سر زندگی یا مرگ با اسلحه است كه در فیلم‌هایی نام‌آشنا چون «شكارچی گوزن ها» و «سیزده»، پلان‌های میخكوب‌كننده‌ای را ثبت كرده است. اما این پلان‌ها هیچ مرگی را رقم نزده‌اند و بعد از نخستین كات كارگردان، بازیگرها در سلامت كامل دوباره نفس‌كشیده، خندیده‌اند و برای نشان دادن «بازی بودن این دوئل» به هم چشمك زده‌اند. اما این اتفاق برای جوان ٢٢ ساله‌ای كه در گاوداری شهریار «رولت روسی» را به اجرا درآورد، به گونه‌ای دیگر رقم خورد و به مرگش انجامید.


در بیشتر فیلم‌هایی كه از چنین پلان‌هایی استفاده كرده‌اند، آهنگی دلهره‌آور روی تصویر پخش شده است اما معمولا نخستین گلوله سهم نخستین نفر نشده است. اتفاقی كه در این حادثه هم وارونه آن روی داده و گلوله، سهم نخستین نفر، بدشانس‌ترین شركت‌كننده در دوئل، شده است.
اعتماد برای بررسی علت وقوع این حادثه تماس‌های متعددی با مقامات انتظامی تهران برقرار كرد اما موفق به گفت‌وگو با آنها نشد. «اعتماد» این حادثه را در روزهای آینده پیگیری خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha