شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 148919

محققان آمریکایی نشان دادند با استفاده از نانوذرات آهن واعمال میدان مغناطیسی می توان دمای تومور را در بدن به 43 درجه رساند، در این دما سیستم ایمنی بدن برعلیه سلول های سرطانی فعال می شود.

سلامت نیوز: محققان آمریکایی نشان دادند با استفاده از نانوذرات آهن واعمال میدان مغناطیسی می توان دمای تومور را در بدن به 43 درجه رساند، در این دما سیستم ایمنی بدن برعلیه سلول های سرطانی فعال می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پژوهشگران مرکز سرطان نوریس کاتن روشی یافتند که با استفاده از آن می توان سیستم ایمنی بدن را برعلیه سلول های سرطانی تحریک کرد، این گروه تحقیقاتی دریافتند که در یک دمای مشخص، سیستم ایمنی بدن در برابر فعالیت های سلول های سرطانی مقاومت نشان می دهد.

فیرینگ از محققان این پروژه گفت: درمان با استفاده از گرما، پیش از جراحی و زدودن تومور، اثرات بسیار موثری در فرآیند بهبود بیماری دارد، استفاده از گرما می تواند پاسخ ایمنی بدن را تقویت کرده و مانع از تکثیر سلول های سرطانی شود.

وی بیان کرد: در میان روش های مختلف درمان سرطان، ایمنی درمانی یک روش مکمل محسوب می شود، سیستم ایمنی بدن می تواند سلول های کوچک سرطانی را شناسایی کرده و آن ها را از بین ببرد، با بزرگ شدن سلول های سرطانی، این سلول ها در برابر رفتار ضدسرطانی بدن مقاومت نشان می دهند.

فیرینگ اظهارکرد: به تازگی دانشمندان دریافته اند که چگونه می توان بر این مشکل غلبه کنند، محققان نشان دادند که نوعی نانوذرات مغناطیسی می تواند تومور سرطانی را در موش ها از بین ببرد.

وی گفت: نانوذرات اکسید آهن به تومور تزریق شده و به آن میدان مغناطیسی اعمال شده است ، با این کار، تومور تا دمای مشخصی گرم و درنهایت موجب از بین رفتن تومور سرطانی شده است.

فیرینگ افزود: گرم کردن تومور سرطانی با روش های مختلفی امکان پذیر است اما باید تومور تا دمای مشخصی گرم شود که سیستم ایمنی بدن برعلیه تومور فعال شود، نتایج کارمحققان نشان داد که دمای 43 درجه سانتیگراد برای فعال کردن سیستم ایمنی بر علیه تومور مناسب است.

این گروه از محققان از این روش برای درمان تومور سرطان پوست در سگ استفاده کردند، از آنجایی که این نوع این گروه نتایج یافته های خود را در قالب مقاله ای با عنوان Local Hyperthermia Treatment of Tumors Induces CD8+ T Cell-Mediated Resistance Against Distal and Secondary Tumors در نشریه Nanomedicine: Nanotechnology, Biology and Medicine منتشر کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha