پزشکان در یک بررسی جدید کشف کردند واکسن هموفیلوس آنفلوآنزای نوع b می‌تواند در پیشگیری از شایع‌ترین گونه سرطان کودکان یعنی سرطان خون موثر باشد.

سلامت نیوز: پزشکان در یک بررسی جدید کشف کردند واکسن هموفیلوس آنفلوآنزای نوع b می‌تواند در پیشگیری از شایع‌ترین گونه سرطان کودکان یعنی سرطان خون موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان آمریکایی بر این باورند این واکسن از بروز سرطان خون در کودکان پیشگیری می‌کند چرا که عفونت هموفیلوس آنفلوآنزای نوع b می‌تواند واکنش‌های سیستم ایمنی را افزایش دهد و سلول‌های خونی را به سلول‌های سرطانی تبدیل کند.

«مارکوس موچن» از دانشگاه کالیفرنیا – سان فرانسیسکو گفت: این یافته توضیح می‌دهد چرا از زمان آغاز واکسیناسیون در طول دوران نوزادی بروز سرطان خون به طور قابل توجهی کاهش یافته است. هموفیلوس آنفلوآنزای نوع b و دیگر عفونت‌های دوران کودکی می‌تواند موجب بروز واکنش‌های ایمنی مکرر و شدید و در نتیجه سرطان خون شود.

پزشکان با دریافت این نکته به دنبال این هستند تا واکسن‌های دیگر را بررسی و ارزیابی کنند آیا عفونت‌های مورد هدف این واکسن‌ها نیز با شیوه تشکیل دیگر انواع سرطان‌ها در بدن ارتباط دارد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که عفونت یا التهاب احتمال بروز سرطان خون در کودکان را تقویت کرده و تعیین زمان عفونت‌های معمول در دوران اولیه زندگی ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha