یک متخصص بیماری‌های پوستی گفت: کورک یک عفونت پوستی است که دلایل مختلفی دارد و برای درمان و تشخیص قطعی حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

سلامت نیوز: یک متخصص بیماری‌های پوستی گفت: کورک یک عفونت پوستی است که دلایل مختلفی دارد و برای درمان و تشخیص قطعی حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

دکتر فرهاد مستوفی‌معاب در گفت‌و‌گو با آنا، گفت: کورک نوعی جوش بزرگ بر روی پوست است که به دلایل مختلف از قبیل عفونت فولیکول‌های مو، داشتن زمینه ژنتیکی، ابتلا به مرض قند و ... ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه کورک در برخی افراد می‌تواند دردناک باشد، افزود: استفاده از کمپرس آب گرم می‌تواند با تسریع روند گردش خون موجب بهبود درمان شود اما در کاهش درد هیچ گونه تاثیری ندارد.

این متخصص بیماری‌های پوست، زیبایی و لیزر در ادامه تصریح کرد: این بیماری بر حسب نوع علت و قسمتی از پوست که کورک بر روی آن ظاهر می‌شود، می‌تواند مسری نیز باشد اما اصولا نمی‌توان از آن به عنوان یک بیماری مسری یاد کرد.

مستوفی معاب افزود: افراد می‌توانند دچار یک یا تعدادی کورک شوند و هم‌چنین ممکن است این کورک‌ها پس از ارائه درمان‌های ابتدایی بهبود یابند و یا بعد از مدتی مجدد بروز پیدا کنند که در این مواقع باید نوع علت زمینه‌ای را پیدا و کاملا حذف کرد و در مواردی نیز که کورک مقاوم به درمان است به بیماران توصیه می‌شود داروهای خاصی را که توسط پزشک تجویز می‌شود به مدت 6 ماه تا یکسال جهت افزایش سیستم دفاعی بدن مصرف کنند.

این متخصص بیماری‌های پوست، زیبایی و لیزر اظهار کرد: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود بهداشت فردی را به خوبی رعایت کنند، به صورت مرتب استحمام کنند و از مصرف مواد غذایی که موجب تشدید علائم در آنها می‌شود به شدت اجتناب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha