شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 148925

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو گفت: هر سال دو میلیون تست (آزمایش) روی فرآورده های سلامت محور در 52 آزمایشگاه معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی انجام می شود.

سلامت نیوز: مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو گفت: هر سال دو میلیون تست (آزمایش) روی فرآورده های سلامت محور در 52 آزمایشگاه معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی انجام می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان غذا و دارو، حسین رستگار افزود: این تعداد آزمایشگاه سالانه ، حدود 160 هزار نمونه را تست می کنند که در آزمایشگاه های مخصوص حدود 200 هزار نمونه تست می شود به طوری که برای هر نمونه تست های مختلف صورت می گیرد.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو در ادامه به تشریح فعالیت های آزمایشگاه مرجع در زمینه کنترل محصولات سلامت محور پرداخت.

رستگار با بیان اینکه آزمایشگاه کنترل سازمان غذا و دارو آزمایشگاهی ملی و بین المللی است اظهار داشت: اگر مشکلی در حوزه غذا و محصولات غذایی رخ دهد نظر نهایی به قوه قضاییه و مراجع دیگر از طرف این آزمایشگاه ارسال می شود تا آن نهاد در خصوص آن رای صادر می کند.

رستگار تصریح کرد: تمام مواد غذایی در سراسر کشور توسط آزمایشگاه کنترل و آزمایشگاه های ما در معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی آزمایش و کنترل می شود.

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو گفت: تمام محصولات سلامت محور که مردم باید از سلامت کامل آن ها نگرانی نداشته باشند از جمله فرآورده های غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، داروهای سنتی و مکمل، ملزومات و تجهیزات پزشکی در این آزمایشگاه کنترل و آزمایش می شوند.

رستگار افزود: آزمایشگاه های تخصصی فرآورده های بیولوژیک و فرآورده های خون با بهترین تکنولوژی که در دنیا استفاده می شود در این آزمایشگاه وجود دارد حتی آزمایشگاه ژن تراپی و سل تراپی نیز ایجاد شده است.

رستگار خاطرنشان کرد: همچنین در سه منطقه آزاد قشم، کیش و چابهار نیز آزمایشگاه های مجهزی را راه اندازی و تقویت کرده ایم و حدود 300 آزمایشگاه همکار و مجاز در بخش خصوصی نیز در این امر ما را کمک می کنند. به عبارت دیگر شبکه وسیع آزمایشگاهی را طراحی کرده ایم و با بیش از 350 آزمایشگاه دولتی و خصوصی فرآورده های سلامت محور با جدیت کنترل می شوند.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو ادامه داد: سال گذشته چهار هزار 300 نمونه در آزمایشگاه مرجع تست کرده ایم که هفت درصد این نمونه ها رد شده است و مردم این اطمینان را داشته باشند که ما کاملا مراقب سلامت آنها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha