معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توسعه و راه اندازی اورژانس اجتماعی در سال جاری و در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت خبر داد.

سلامت نیوز: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توسعه و راه اندازی اورژانس اجتماعی در سال جاری و در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت خبر داد.
حبیب ‌الله مسعودی فرید در گفت و گو با پانا، با اشاره به خدمات ارائه شده در اورژانس اجتماعی اظهار داشت: در اورژانس اجتماعی خدمات مختلفی و در سطح بندی مختلف ارائه می شود که قرار است این موضوع امسال در شهرهایی که بالای 50 هزار نفر جمعیت دارند اجرا شود.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: در واقع خدمات ارائه شده در اورژانس اجتماعی به صورت روزانه و شبانه روزی ارائه می شود و کارشناسان متخصص در مراکز حضور دارند. در حال حاضر 147 پایگاه خدمات اجتماعی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی را‌اندازی شده است و با توجه به شرایط تعداد انها افزایش خواهد یافت.


وی با بیان اینکه سعی می شود خدمات باکیفیتی در اورژانس اجتماعی به افراد ارائه شود، خاطرنشان کرد: همچنین باید در برنامه ریزی و تدوین قانون برنامه ششم توسعه نسبت به بحث آسیب های اجتماعی توجه بیشتری شود.


مسعودی فرید در پایان یادآور شد: بیشترین تماس ها با اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری و همسرآزاری است.


 اولین آیین‌نامه اورژانس اجتماعی سال 92 تدوین شد و در این آیین‌نامه توسعه اورژانس اجتماعی به عهده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha