معاون سلامت روان، اجتماعی و پیشگری از اعتیاد وزارت بهداشت با بیان اینکه 2 درصد از خودکشی‌ها در ایران منجر به مرگ می‌شود، گفت: شناسایی، پیگیری و درمان افسردگی و اعتیاد نقش بسزایی در کاهش آمار خودکشی و مرگ و میر ناشی از آن دارد.

سلامت نیوز: معاون سلامت روان، اجتماعی و پیشگری از اعتیاد وزارت بهداشت با بیان اینکه 2 درصد از خودکشی‌ها در ایران منجر به مرگ می‌شود، گفت: شناسایی، پیگیری و درمان افسردگی و اعتیاد نقش بسزایی در کاهش آمار خودکشی و مرگ و میر ناشی از آن دارد.

علی اسدی در گفت‌و‌گو با آنا با بیان اینکه خودکشی منجر به مرگ در دنیا 6 در 100 هزار نفر گزارش شده است، گفت: این آمار در برخی مناطق جهان که باورهای مذهبی وجود دارد زیر 2 درصد گزارش شده است و در کشور ما نیز این آمار 2 در 100 هزار نفر است یعنی 2 درصد از خودکشی‌ها در ایران منجر به مرگ می‌شود.

معاون سلامت روان، اجتماعی و پیشگری از اعتیاد وزارت بهداشت، افزود: آمار مرگ و میر ناشی از خودکشی در کشور ما بسیار کم‌تر از استاندارد جهانی است، با این وجود این مساله به عنوان یکی از معضلات بهداشتی مطرح است که نیاز به توجه دارد.

وی با توجه به عوامل کاهش اقدام به خودکشی گفت: شناسایی، پیگیری و درمان افسردگی و اعتیاد نقش بسزایی در کاهش آمار خودکشی و مرگ و میر ناشی از آن دارد.

اسدی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند به یک بیماری روانی یا جسمی صعب العلاج مبتلا هستند و یا دچار اعتیاد شده‌اند که تحمل این شرایط و ادامه حیات برایشان بسیار سخت است و البته مشکلات خانوادگی نیز در اقدام به خودکشی و آسیب رساندن به خود بسیار تاثیرگذار است.

وی درباره مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت جهت کنترل و کاهش آمار اقدام به خودکشی در کشور گفت: برای پیشگیری از خودکشی یا اقدام به آن یکی از برنامه‌های مهم آموزش‌های پیشگیرانه و شناسایی به موقع افراد در معرض خطر اقدام به خودکشی است که در این خصوص وزارت بهداشت بسته‌ خدمتی پیشگیری از خودکشی را برای روانپزشکان، روانشناسان و مشاور‌های خانواده تعریف کرده است که با اقدام مداخله‌ای به موقع در شناسایی این افراد کمک کنند.

معاون سلامت روان، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد وزارت بهداشت، بیان کرد: برای پیشگیری از اقدام به خودکشی علاوه بر وزارت بهداشت نهاد‌های دیگری از جمله وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما باید در اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم همکاری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha