یک کارشناس طب سنتی گفت: شیر بادام علاوه بر اینکه به رفع یبوست کمک می‌کند, برای کسانی که کارهای فکری زیاد دارند, بسیار مفید است.

سلامت نیوز:یک کارشناس طب سنتی گفت: شیر بادام علاوه بر اینکه به رفع یبوست کمک می‌کند, برای کسانی که کارهای فکری زیاد دارند, بسیار مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, سید جواد علوی درباره یبوست اظهار داشت: مربای زنجبیل ملین طبع است و بلغم را از روده‌ها و معده پاکسازی می‌کند البته گرم مزاجان از این مربا کمتر مصرف کنند, در مقالات طب جدید نیز خاصیت ضد یبوستی زنجبیل مشخص شده است.

به گفته وی بهتر است افرادی که دچار یبوست هستند, شکم و اطراف ناف خود را با روغن‌هایی مانند بادام یا سیاه‌دانه جهت عقربه‌های ساعت روغن مالی کنند.

آب هویج رفع کننده یبوست است

این کارشناس طب سنتی افزود: برخی از آب میوه‌ها مانند آب هویج ملین طبع است، همچنین اسفناج, روغن کنجد و روغن زیتون نیز به رفع یبوست کمک می‌کنند.

علوی عنوان کرد: اسفناج دارای خاصیت شست‌وشو دهندگی و کاهنده مواد زائد است که به رفع یبوست و کاهش مواد زائد بدن کمک می‌کند, مصرف بورانی اسفناج برای افراد مبتلا به یبوست مفید است ولی بهتر است که ادویه‌های گرم به آن اضافه کنند.

وی گفت: مصرف حریره‌ای از جو پوست کنده همراه با شکر و بادام نیز برای رفع یبوست مفید است. یبوست در طب سنتی به مادر بیماری‌ها مشهور است چرا که عدم اجابت مزاج صحیح موجب تجمع مواد زائد در بدن می‌شود.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: مصرف گل سرخ با دوغ نیز ملین طبع است البته زیاد نباید مصرف شود و هفته‌ای یک بار کفایت می‌کند.

شیر بادام نوشیدنی برای رفع یبوست

وی خاطرنشان کرد: مصرف شیربادام علاوه بر تقویت مغز به رفع یبوست کمک می‌کند و بهتر است افراد 10 عدد بادام پوست کنده (بدون پوست قهوه‌ای) را با 2 قاشق عسل و یک لیوان آب خنک در میکسر ریخته تا مخلوط به رنگ شیر درآید. این نوشیدنی بسیار مقوی است که به تقویت قوا جسمی و جنسی کمک می‌کند همچنین شیر بادام مغز را تقویت کرده و برای افرادی که کارهای فکری زیاد دارند مفید است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha