رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه نتایج آزمون ارشد پزشکی 6 تیرماه اعلام می‌شود، گفت: 73 درصد شرکت‌کنندگان در این آزمون زن و 27 درصد مرد هستند.

سلامت نیوز: رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه نتایج آزمون ارشد پزشکی 6 تیرماه اعلام می‌شود، گفت: 73 درصد شرکت‌کنندگان در این آزمون زن و 27 درصد مرد هستند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، محمد حسین پور کاظمی با بیان این که امسال در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 90 هزار و 143 نفر در 58 رشته و مجموعه رشته شرکت کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد 65 هزار و 848 نفر زن و 24 هزار و 295 نفر مرد هستند.
به گفته وی، در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 73 درصد زن و 27 درصد مرد شرکت کرده اند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در ادامه، با بیان این که نخستین دوره آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال 94 بعدازظهر چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه برگزاری شد، افزود: 23 هزار و 307 داوطلب در 13 مجموعه رشته در نخستین دوره این آزمون شرکت کرده اند.

وی ضمن اشاره به برگزاری دومین دوره آزمون کارشناسی ارشد پزشکی در روز پنج شنبه 31 اردیبهشت ماه، افزود: همچنین در این دوره 19 هزار و 817 داوطلب در هشت مجموعه رشته شرکت کرده اند.

به گفته پورکاظمی آخرین دوره از آزمون کارشناسی ارشد در سال94 نیز بعدازظهروز جمعه اول خرداد با حضور 18 هزار و 86 داوطلب در 22 مجموعه رشته برگزار شده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در ادامه، یکی از تغییرات ایجاد شده در انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال 94 را، انتخاب رشته از زیر مجموعه های رشته کارشناسی داوطلبان بیان کرد و گفت: همچنین امسال به داوطلبان اجازه داده شد تا در دو رشته مرتبط با رشته لیسانس خود شرکت کنند.

پورکاظمی بابیان این که، اسامی دانشگاه های پذیرنده و ظرفیت پذیرش به همراه اعلام کارنامه علمی مرحله اول 6 تیرماه اعلام می شود، افزود: پذیرفته شدگان مرحله اول می توانند در روزهای 6 تا 9 تیرماه 94 نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha