معاون سازمان حفاظت محیط زیست در یازدهمین همایش دادستانهای عمومی ، انقلاب و نظامی سراسر کشور بر ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به جرائم زیست محیطی، تسریع در صدور رای پرونده های قضایی و... تاکید کرد.

سلامت نیوز: معاون سازمان حفاظت محیط زیست در یازدهمین همایش دادستانهای عمومی ، انقلاب و نظامی سراسر کشور بر ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به جرائم زیست محیطی، تسریع در صدور رای پرونده های قضایی و... تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، یازدهمین همایش دادستان های عمومی و انقلاب و نظامی مراکز استان ها ی سراسر کشور با موضوع بررسی ظرفیت های قانونی به منظور مبارزه با تصرفات غیر مجاز اراضی دولتی ، منابع طبیعی و کشاورزی و تغییر کاربری در مشهد برگزار شد.

احمد علی کیخا معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در این همایش با تاکید بر اینکه موثرترین ظرفیت قانونی در این زمینه اصل پنجاهم قانون اساسی است،گفت: یکی حفاظت محیط زیست که وظیفه عمومی تلقی می شود و هرگونه تخریب غیرقابل جبران ممنوع است .

کیخا با تشکر از رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری در صیانت از محیط زیست کشور راه اصلی برون رفت از چالشهای زیست محیطی را همکاری مردم و مسئولین دانست و بر مرجع بودن سازمان حفاظت محیط زیست برای تشخیص آلودگی محیط زیست و تخریب غیرقابل جبران وفق اصل پنجاهم تاکید کرد.

او در ادامه به انتظارات سازمان حفاظت محیط زیست از دستگاههای قضایی از جمله ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به جرائم زیست محیطی، تسریع در صدور رای پرونده های قضایی ، حمایت قضایی از مامورین اجرایی ، برخورد شدید و بازدارنده با متخلفین محیط زیست ، توجه و استناد به گزارشهای کارشناسان محیط زیست بعنوان ضابط خاص و برخورد سریع و قاطع با عاملین تصرف اراضی ملی در داخل مناطق تحت مدیریت اشاره کرد.

در این همایش دادستان کل کشور و دادستانهای مراکز استانها بر اقدام به موقع و قاطع مسئولین مربوطه در حوزه مدیریت زمین وپیگیری مستمر متصدیان تاکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha