سلامت نیوز: دكتر بهیج عربید مشاور وزیر بهداشت عمومی لبنان در امور برنامه ریزی، از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد بازدید و  در گفتگو با مسئولان ارشد سازمان تامین اجتماعی و مدیران این بیمارستان به تبادل نظر پرداختند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در این دیدار نائب رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان این كه این سازمان در ایران قدمت 60 ساله دارد، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی متولی بیمه اجتماعی مشمولان قانون كار و تامین اجتماعی است.
به گفته علی حیدری اولین اقدام در ایجاد تامین اجتماعی در ایران به كارگران راه آهن در 80 سال پیش مربوط می شود.
وی سازمان تامین اجتماعی را سازمانی سه جانبه توصیف و خاطر نشان كرد: كارگران، كارفرمایان و دولت در تامین منابع تامین اجتماعی مشاركت دارند و این سازمان به اعتبارهای دولتی متكی نیست.
نائب رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: كارفرمایان 20 درصد، كارگران 7 درصد و دولت هم 3 درصد میزان دستمزد را به عنوان حق بیمه به تامین اجتماعی پرداخت می كنند.
حیدری سازمان تامین اجتماعی را دارای سه بخش بیمه ای، درمانی و سرمایه گذاری معرفی كرد و اظهار داشت: سازمان خود متولی درمان بیمه شدگانش است.
وی گفت: بیمارستانهای ملكی و مراكز طرف قرار داد دو شیوه ارائه خدمات درمانی در تامین اجتماعی است.
حیدری تاكید كرد: در حال حاضر تامین اجتماعی اولین خریدار درمان و دومین تولید كننده درمان بعد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور است.
وی 51 درصد جمعیت كشور را تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اعلام كرد و گفت: از نظر نوع خدمات كاملترین بسته را بر اساس استانداردهای سازمان جهانی كار و اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی ارائه می دهیم.
وی با بیان این كه حدود 20 نوع خدمت به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ارائه می شود، اظهار داشت: درمان ، بازنشستگی و مستمری بیمه بیكاری از جمله این خدمات است.
حیدری بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی را 13 میلیون نفر ذكر كرد و گفت: در مجموع با افراد تحت تكفل 40 میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
وی اظهار داشت: تامین اجتماعی دارای 76 بیمارستان ملكی  و 274 درمانگاه در كشور است و دارای 8500 تخت بستری نیز است.
در ادامه مدیر عامل بیمارستان میلاد نیز در این دیدار گفت:  میلاد دارای حدود 125 هزار متر مربع زیر بناست و بیمارستانی یک هزار تختخوابی است.
دكتر محمود رضا فیاض میزان اشغال تخت بیمارستان میلاد را حدود 90 درصد اعلام و تصریح كرد: در 10 ماه گذشته حدود 92 هزار عمل جراحی در این مركز درمانی انجام گرفته است.
وی تاكید كرد: ارائه بهترین خدمات به بیماران به خصوص بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی هدف ماست و تمام برنامه ریزی های بیمارستان در این راستاست.
همچنین دكتر بهیج عربید مشاور وزیر بهداشت عمومی لبنان در امور برنامه ریزی با بیان این كه نظام درمانی لبنان با ایران متفاوت است، خاطر نشان كرد: در لبنان بیمه ها مراكز درمانی ملكی ندارند و كار اقتصادی هم انجام نمی دهند.
دكتر بهیج عربید تصریح كرد: در لبنان 80 درصد درمان توسط بخش خصوصی و 20 درصد توسط بخش دولتی انجام می گیرد.
وی گفت: با وجودی كه در سال 2000 میلادی وزارت بهداشت لبنان برنامه ریزی ساخت مراكز درمانی را انجام داد كه از طریق طرح خود گردانی اداره می شوند، اما با این حال نقش خود در سیاست گذاری های كلی را فراموش نكرد و نظارت هایش بیشتر شد.
دکتر عربید افزود: در این مراكز  درمانی، مالكیت دولتی اما اداره آن شبیه بخش خصوصی است و هیئت امنا مراكز را مدیریت می كند كه به پیشنهاد وزیر بهداشت و تایید هیئت دولت انتخاب می شوند و افراد هیئت امنا بیشتر از درون همان بیمارستان ها هستند.
وی خاطر نشان كرد: در لبنان وزارت بهداشت و شركت های بیمه گر قراردادهایی با بیمارستان های بخش دولتی نیز دارند.
مشاور وزیر بهداشت عمومی لبنان در امور برنامه ریزی تاكید كرد: ارائه خدمات رایگان درمانی به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در ایران واقعا در خور تقدیر و ستایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha