نتایج یک گزارش نشان می دهد سه چهارم کارگران در جهان امنیت شغلی ندارند.

سلامت نیوز: نتایج یک گزارش نشان می دهد سه چهارم کارگران در جهان امنیت شغلی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز، شبکه خبری یورونیوز در گزارشی درباره بازار کار در جهان اعلام کرد شاخص های اقتصادی نشان می دهد که اقتصاد جهان از بحران خارج شده و روند رشد را در پیش گرفته است. اما آیا بازار کار هم همین روند درپیش گرفته است؟
این پرسشی است که در این گزارش تلاش شده است به آن پاسخ داده شود. بر اساس تازه ترین گزارش سازمان بین المللی کار، بازار کار در جهان همچنان وضع خوبی ندارد و کارجویان مجبور شده اند خود را با واقعیات جدید وفق دهند. همین امر باعث شده است تا کارجویان به جای تلاش برای یافتن یک کار ثابت، به فکر درآمد روزانه باشند.
سازمان جهانی کار در گزارش امسال خود اعلام کرد تنها یک چهارم کارگران در جهان کار ثابت دارند و این نشان می دهد سه چهارم کارگران در جهان امنیت شغلی ندارند.
در این گزارش که وضع کار و کارگران در 180 کشور جهان را مورد بررسی قرار گرفته، خاطر نشان شده است سه چهارم کارگران در جهان قرارداد موقت کاری دارند. حتی در مواردی کارفرمایان هیچ قرار دادی با آنها نمی بندند.
گای رایدر مدیر کل سازمان جهانی کار در این باره می گوید ما وسیاستمداران همه کشورها باید شرایطی را که کارگران بدون قرارداد با آن مواجه هستند مد نظر بگیریم. وی افزود همه دولت ها وظیفه دارند شرایط کاری کارگران در کشورشان را قانونمند کنند.
سازمان جهانی کار در گزارش امسال خود تصریح می کند 42 درصد کارگران ، قرار دادکاری مشخصی ندارند.
بر اساس این گزارش، سطح درآمدها بین کارگران با قرارداد رسمی و کارگران موقت یا بدون قرارداد طی یک دهه گذشته افزایش یافته است.
سازمان جهانی کار در گزارش خود تصریح کرده است نابرابری استخدامی که در زمینه استفاده از کارگران در جهان وجود دارد یک طرف سکه است و یک طرف دیگر سکه نابرابری درآمدی بین زنان و مردان است.
این نهاد بین المللی توضیح می دهد در برخی فرصت های شغلی زنان در جهان، بین چهار تا 36 درصد کمتر از مردان حقوق می گیرند.
در سطح اروپا زنان حدود 16 و چهار دهم درصد کمتر از مردان دستمزد می گیرند.
کمترین میزان تفاوت دستمزد بین زنان و مردان در اروپا، در کشور اسلوونی به ثبت رسیده که رقم آن سه و دو دهم درصد است .
بیشترین میزان نیز در استونی به ثبت رسیده است که میزان آن 29 و نه دهم درصد اعلام شده است.
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نیز درگزارشی اعلام کرده است اگر جهان موفق شود از فاصله درآمدی زنان و مردان 50 درصد بکاهد ، رشد اقتصادی جهان شش درصد تا سال 2030 افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha