سوال این است: غذایی به زمین می‌افتد، آن را برمی‌دارید و می‌خورید. خب، بعدش برای بدن‌تان چه اتفاقی می‌افتد؟اگر این کار را می‌کنید، پس آدم شجاعی هستید- متخصصان اخیرا دریافته‌اند که قانون پنج ثانیه یک افسانه است... بسیار خب. البته این مسئله به نوع غذایی که بر زمین می‌افتد بستگی دارد.

سلامت نیوز:سوال این است: غذایی به زمین می‌افتد، آن را برمی‌دارید و می‌خورید. خب، بعدش برای بدن‌تان چه اتفاقی می‌افتد؟اگر این کار را می‌کنید، پس آدم شجاعی هستید- متخصصان اخیرا دریافته‌اند که قانون پنج ثانیه یک افسانه است... بسیار خب. البته این مسئله به نوع غذایی که بر زمین می‌افتد بستگی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت الو دکتر، غذایتان بر زمین می‌افتد و شما آن را برمی‌دارید و می‌خورید، تا آنجا که می‌توانید این کار را سریع انجام می‌دهید، اما... آیا قانون پنج ثانیه را انجام می‌دهید و به خوردنش ادامه می‌دهید؟

اگر این کار را می‌کنید، پس آدم شجاعی هستید- متخصصان اخیرا دریافته‌اند که قانون پنج ثانیه یک افسانه است... بسیار خب. البته این مسئله به نوع غذایی که بر زمین می‌افتد بستگی دارد.
شورای اطلاعات غذایی استرالیا معتقد است که این مسئله به نوع باکتری ارتباط دارد- باکتری‌ها عاشق چیزهای خیس و مرطوب و غذاهای آبدار هستند، اما چندان علاقه‌ای به غذاهای خشک ندارند.
بنابراین اگر چیزی مثل گوشت یا پنیر از دستتان بر زمین افتاد -همان‌طور که می‌دانید هر دوی این‌ها چیزهای آبداری هستند- احتمال آلوده شدن آنها بیشتر از افتادن یک چیز خشک بر زمین است (مثل چیپس و کلوچه).
برخی از باکتری‌ها‌یی که به غذا می‌چسبند می‌توانند مفید باشند، اما جالب است بدانید که سالانه ۴۸ میلیون آمریکایی از غذا مسموم می‌شوند، و البته همه‌ی آنها به خاطر خوردن غذایی که بر زمین افتاده نیست، بنابراین بهتر است وقتی غذایی به زمین افتاد، اگر خواستید آن را بخورید به این فکر کنید که آیا ارزش ریسک کردن دارد یا نه.


(منبع: healthcare)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ارفع کازر ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    نه ارزش ندارد. خیلی خطرناک است.