هدف جراحی بینی بهتر کردن وضعیت موجود است و هیچ جراح مجربی نمی تواند نتیجه ایده ال یا مدلی كه فرد در تصور دارد را تضمین کند.

دکتر ابراهیم رزم پا در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت: عواملی مانند فرم اسكلت بینی، ضخامت پوست، چانه، لبها، پیشانی، صدمات قبلی و توان سنج افراد مختلف در نحوه بهبودی مؤثر است و بهترین طراحی بطور زنده و با راهنمایی بیمار و فکر جراح امکان پذیر است .

وی افزود : سن مناسب برای  عمل جراحی بینی ۱۸ سالگی است اما  در صورت کامـل بودن رشد جسمی در سنین پایین تر مثل ۱۵ سالگی هم امکان پذیر است .حتی مواردی که به علت تغییر شکل یا انحراف شدید تیغه بینی انسداد کامل ایجاد شده در سنیـــن پایین تر با  جراحی محدود و دقت در عدم آسیب به مراکز رشد غضروف واستخوان قابل انجام است .

این متخصص زیبایی گفت : عمل جراحی پلاستیک بینی باید به نحوی انجام شود که هیچگونه اختلالی در وظایف اصلی بینی مثل تنفس راحت وتهویه مطلوب هوای ورودی و رزونانس صدا ایجاد نکند.

وی در پایان تاکید کرد:  عمل جراحی پلاستیک بینی را باید پزشک متخصصی انجام دهد که علاوه بر تجربه جراحی کافی آناتومی و فیزیولوژی بینی را دقیقا بشناسد و به آن احترام بگذارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha