شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 148970

آیا تابه‌حال برای شما پیش‌آمده است که برای برقراری ارتباط با شریکتان دچار مشکل شده باشید. مسئله احتمالاً زمان‌بندی اشتباه است. اگر لازم دارید تا یک صحبت جدی با شریک زندگی‌تان داشته باشید، بهترین کار این است که تا ساعت 8:15 غروب صبر کنید.

سلامت نیوز: آیا تابه‌حال برای شما پیش‌آمده است که برای برقراری ارتباط با شریکتان دچار مشکل شده باشید. مسئله احتمالاً زمان‌بندی اشتباه است.
اگر لازم دارید تا یک صحبت جدی با شریک زندگی‌تان داشته باشید، بهترین کار این است که تا ساعت 8:15 غروب صبر کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت نیکو، طبق آخرین نظرسنجی‌های انجام‌گرفته مشخص‌شده است که علیرغم این که زنان مایل‌اند تا صحبت‌های جدی را صبح‌ها به میان بیاورند، اما مردان بیشتر در وقت غروب به این صحبت‌ها پاسخ می‌دهند.

درست است که این نظرسنجی یک پژوهش علمی نیست اما اطلاعات جالبی را درباره یک سری حقایق جهان‌شمول درباره روان‌شناسی ارتباط مؤثر در بین شرکای زندگی فراهم می‌آورد.

درواقع زمانی که شریک زندگی در کمترین حد از استرس قرار دارد بهترین زمان برای انجام صحبت‌های جدی و بعضاً مشکل است.

قبل یا حین صبحانه – وقتی افراد در پی آن هستند که زودتر از خانه خارج شوند و به سمت کار بروند یا قبل از شام انتخاب‌های خوبی ازنظر آمادگی احساسی نیستند زیرا به‌احتمال‌زیاد شما خسته یا گرسنه هستید و یا عجله دارید که همگی عوامل استرس‌زا محسوب می‌شوند.

مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی عبارت‌اند از:

    زنان می‌گویند بیشتر تمایل دارند تا یک موضوع چالش‌برانگیز را در 8:20 صبح به میان بیاورند اما 8:15 غروب زمانی است که مردان بیشترین آمادگی را برای توجه به شریک خود دارند.
    حدود 40 درصد مردان از داشتن یک مکالمه معنادار حین رانندگی لذت می‌برند.
    بدترین زمان برای صحبت با یک مرد احتمالاً وقتی است که دارد یا بازی رایانه‌ای انجام می‌دهد یا فوتبال تماشا می‌کند. تنها 1 درصد مردان می‌گویند وقتی‌که همسرشان حین بازی به آن‌ها برای صحبت نزدیک می‌شوند، به آن‌ها گوش می‌دهند؛ و 92 درصد مردان اصلاً علاقه‌ای به صحبت حین یک بازی ندارند.
    بیش از 20 درصد مردان می‌گویند که به تقاضای شریکشان تن می‌دهند وقتی‌که در کنار خانواده خود باشند.
    80 درصد مردان می‌گویند برای شروع صحبت از جملاتی مثل «ما باید باهم صحبت کنیم» خوششان نمی‌آید و حتی گاهی آن‌ها را می‌ترساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha