شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 148977

محققان آمریکایی موفق به ساخت یک ماده شیمیایی که نوعی نمک است، شدند که از التهاب و تخریب غضروف و استخوان پیشگیری می کند.

سلامت نیوز: محققان آمریکایی موفق به ساخت یک ماده شیمیایی که نوعی نمک است، شدند که از التهاب و تخریب غضروف و استخوان پیشگیری می کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان دانشگاه ایالتی مونتانا می گویند:ماده شیمیایی IQ-1S تخریب غضروف و استخوان را که سبب می شود بیماران مبتلا به رماتیسم مفصل (آرتریت روماتوئید) تحرک خود را از دست بدهند، متوقف می کند.

محققان در یک مطالعه بر روی موش متوجه شدند، ماده شیمیایی IQ-1S یک نوع نمک است که ترشح پروتیین کیناز ( kinase) را مسدود می کند؛ این پروتیین موجب بروز التهاب و تخریب مفصل و استخوان در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید می شود.

IQ-1S از انواع جدید داروهای بیولوژیک است که از پروتئین ها یا آنتی بادی هایی که از لحاظ ژنتیکی مهندسی شده ، ساخته شده است.

این ماده قبل از اینکه در آزمایشات در برابر آرتریت روماتوئید استفاده شود، در مطالعات قبلی شناخته شده بود.

مارک کوین، استاد بخش میکروب شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه ایالتی مونتانا، با اشاره به اینکه نیاز مبرمی به ابداع انواع جدید داروهای مختلف وجود دارد، گفت: این داروها را می توان با داروهای موجود دیگر ترکیب و یا جایگزین داروهایی کرد که تاثیری بر بیماران ندارند.

این مطالعه در مجله Pharmacology and Experimental Therapeutics منتشر شده است.

آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی یک بیماری سیستمیک و مزمن است که با سایر انواع آرتریت ها (التهاب ودردمفاصل) متمایز است. به عنوان مثال آرتریت به صورت قرینه است یعنی اگر یک زانو یا دست درگیر شود به احتمال زیاد طرف مقابل نیز درگیر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha