دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: کیفیت داروهای ایرانی به خاطر کمبود تبلیغات به راحتی از سوی برخی از پزشکان و مسئولین زیر سوال می رود.

سید جمال سعید واقفی درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: داروهای تولید داخل کشوراز نظر کیفیت هم سطح با داروهای خارجی است اما صرف هزینه های گزاف برروی  تبلیغ   داروهای خارجی باعث شده که این داروها ازنظر کیفیتی در سطح بالایی خودنمایی کنند.

وی بیان داشت: درحال حاضر داروهای تولید داخل کشوراز نظر سطح کیفیت فاصله جزئی با کشورهای اروپایی دارد که به خاطر نبود یا کمبود تبلیغات در زمینه تولید داروها از نظر کیفیت پائین تر از آنچه که هست به نظر می رسد.

دبیر انجمن داروسازان ایران خاطرنشان کرد: داروها برطبق کتاب مرجع و استاندارد بین المللی تولید می شود و هیچ کم و کاستی از نظر کیفیت در تولید دارورا قبول نمی کنیم .

وی با اعلام اینکه  درسطح منطقه از نظر کیفیت داروها حرف اول را می زنیم اظهارداشت: درحال حاضر نود و شش درصد از داروهای مورد نیاز بیماران در داخل کشور تولید می شود و تنها چهار تا پنج درصد از داروها از کشورهای اروپایی وارد می شوند.

سعید واقفی تصریح کرد: سی تا سی وپنج درصد از بودجه کشور صرف چهار تا پنج درصد از داروهای وارداتی به کشور می شود.

وی با بیان اینکه قیمت داروها درایران یک دهم قیمت کشورهای اروپایی و یک بیستم قیمت کشورهای امریکایی است گفت: داروها تنها کالایی موجود درکشور است که قیمت ثابت شده ای دارد و هیچ نوسان قیمت در داروها مشاهده نمی شود و باتوجه به اینکه در قبال دریافت دارو به مصرف کنندگان رسید پرداخت می شود به راحتی می توان جلوی گران فروشی یا حتی کم فروشی را گرفت.

دبیر انجمن داروسازان ایران افزود: درحال حاضر دولت نزدیک  دویست و پنجاه میلیارد تومان به شرکت های تولید کننده، توزیع کننده و بیمارستان ها بدهکار است که به خاطر معوق های دولت به شرکت های مزبور در سال جاری ایجاد شده است.

وی بیان داشت: هم اکنون گردش نقدینگی در بخش تولید دارو به شدت با مشکل مواجه است به صورتی که بسیاری از شرکت های تولید و توزیع داروها برای تامین دارو خود  مجبور ند به بانک ها مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha