شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 148980

مشکلات متفاوتی که برای ناخن به وجود می‌آید می‌تواند دلایلی داشته باشد که اصلاً فکرش را هم نمی‌کنیم اما هرچه باشد حتماً راه‌حلی برای آن وجود دارد.

سلامت نیوز: مشکلات متفاوتی که برای ناخن به وجود می‌آید می‌تواند دلایلی داشته باشد که اصلاً فکرش را هم نمی‌کنیم اما هرچه باشد حتماً راه‌حلی برای آن وجود دارد.

اگر ناخن قوی ولی لایه‌لایه دارید:

این مسئله یکی از شایع‌ترین مشکلات ناخن است که در آن شما می‌توانید سطوح مختلف ناخن خود را مشاهده کنید. بیشتر مردم با مشاهده این مشکل به داروهایی روی می‌آورند که مخصوص قوی‌تر کردن ناخن است اما نمی‌دانند که این کار ممکن است مشکل را بدتر بکند. شاید ناخن‌های شما محکم و قوی باشند اما به‌اندازه کافی رطوبت به آن‌ها نرسد. پس باید از محصولاتی استفاده کنید که سطح ناخن‌ها را مرطوب کنند و مواد مقوی که نیاز دارند را نیز به آن‌ها برسانند.

اگر ناخن ضعیف، نرم و لایه‌لایه دارید:

در این حالت هم مثل مشکل قبل ظاهر ناخن لایه‌لایه می‌شود اما ضعیف شدن آن‌ها معمولاً بعد از برداشتن ناخن‌های کاشته شده ژله‌ای یا مصنوعی اتفاق می‌افتد. در این صورت شما حتماً به یک قوی کننده ناخن احتیاج دارید اما دقت کنید که بیش از هفته‌ای یک یا دو بار از آن استفاده نکنید چون با مصرف بیش‌ازاندازه مشکلات دیگری هم به وجود می‌آورید.

اگر ناخن‌هایتان رشد نمی‌کنند:

درصورتی‌که ناخن‌هایتان بلند نمی‌شوند ممکن است در انگشتان شما گردش خون به‌خوبی صورت نگیرد. اگر دست‌هایتان همیشه سرد است، ناخنتان هم زود بلند نمی‌شود. برای تسریع رشد ناخن می‌توانید روزانه از روغن‌هایی استفاده کنید که حاوی پروتئین و ویتامین هستند. آن را روی دست و ریشه ناخن‌ها ماساژ بدهید زیرا با این کار هم مواد مقوی را به ناخن می‌رسانید و هم گردش خون را بالا می‌برید که باعث رشد سریع‌تر ناخن می‌شود.

اگر ناخن‌های زرد یا بی‌رنگ دارید:

تغییر رنگ طبیعی ناخن می‌تواند چند علت داشته باشد شامل: سیگار کشیدن، بیماری یا عدم استفاده از لاک پایه زیر لاک‌های پررنگ. برای روشن و شفاف کردن رنگ ناخن‌ها یک اسکراب خانگی درست کنید. آب‌لیمو را با شکر یا روغن‌زیتون مخلوط‌کنید و به دست‌هایتان بمالید. این کار کمک می‌کند که سفیدی ناخن‌ها سفیدتر و قسمت صورتی آن‌ها صورتی‌تر شوند درحالی‌که زردی آن‌ها نیز از بین می‌رود.

اگر ناخن‌ها به‌آسانی می‌شکنند یا لب پر می‌شوند:

معمولاً ناخن‌هایی زودتر می‌شکنند که خیلی سفت و خشک هستند. بازهم اشتباهی که بین مردم رواج دارد این است که برای حل این مشکل از تقویت‌کننده‌ها و محصولات استحکام‌بخش استفاده می‌کنند درحالی‌که این کار باعث می‌شود ناخن‌ها زودتر و بیشتر بشکنند. در این صورت بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که علاوه بر تقویت کردن، مقداری انعطاف‌پذیری و نرمی به ناخن‌ها بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha