مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست از ابلاغ بهای جانوران وحشی برای مطالبه ضرر و زیان ناشی از شکار و صید ظرف یک هفته آینده خبر داد.

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست از ابلاغ بهای جانوران وحشی برای مطالبه ضرر و زیان ناشی از شکار و صید ظرف یک هفته آینده خبر داد.

علی تیموری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید که کلیات آن در روزهای پایانی سال ۹۳ در شورای عالی محیط زیست تصویب شد توسط سازمان محیط زیست تایید نهایی و به دبیرخانه شورای عالی محیط زیست ارسال شد.

به گفته وی، بر اساس این بند، بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان ناشی از شکار و صید تعیین شده و افزایش می یابد.

مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست تصریح کرد: قرار شد پس از تصویب کلیات این بند، نظر استاندارانی که آمار تخلفات شکار و صید در استانهای متبوعشان بالاست، برای تعیین این بها گرفته شود که این اقدام توسط سازمان محیط زیست در استانهای زنجان، یزد، سمنان، گلستان و لرستان انجام شد.

تیموری اظهار داشت: همچنین نظر متخصصان محیط زیست برای تعیین جرایم متناسب با ارزش جانوران وحشی نیز گرفته شد و با تشکیل صورتجلسه ای، پیشنهادات نهایی سازمان محیط زیست به شورای عالی محیط زیست تقدیم و در حال حاضر پیشنهادات در دبیرخانه بررسی می شود.

وی افزود: به احتمال زیاد بهای نهایی جانوران وحشی ظرف یک هفته آینده توسط شورای عالی محیط زیست ابلاغ می شود.

مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست تاکید کرد: در این بند به گونه های در معرض انقراض توجه بیشتری شده و بهای بیشتری برای آنها در نظر گرفته شده، اما جرایم کمتری برای جانوران خانگی مدنظر قرار گرفته و ضرر و زیان ناشی از تخلفات شکار و صید این جانوران متعادل تر شده است.

به گفته وی، بر این اساس بهای شکار و صید یوزپلنگ آسیایی از ۲۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان، پلنگ ایرانی از ۵ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان رسیده است.

تیموری یادآور شد: همچنین بهای شکار و صید گونه هایی مانند خرس قهوه ای ۵۰ میلیون تومان، گوزن زرد ۶۰ میلیون تومان و مرال و شوکا نیز با افزایش چشمگیری به ۳۵ میلیون تومان رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha