معاون دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد در تهران گفت: طبق گفته کارشناسان بیش از ۵۰ درصد مدارس در تهران نا امن و بیش از ۱۴۰۰ مدرسه دارای سن بالای ۴۰ سال هستند که باید مقاوم سازی شوند.

سلامت نیوز: معاون دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد در تهران گفت: طبق گفته کارشناسان بیش از ۵۰ درصد مدارس در تهران نا امن و بیش از ۱۴۰۰ مدرسه دارای سن بالای ۴۰ سال هستند که باید مقاوم سازی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمت اکدوغان در مورد مقاوم سازی ساختمانها در پایتخت گفت: پیش از هر چیز باید ریسک ها را شناسایی کرد، و به محض دانستن ریسک ها باید آن ها را کاهش داد.

وی افزود: طبق گفته مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران، بیش از ۵۰ درصد مدارس در تهران نا امن و بیش از ۱۴۰۰ مدرسه دارای سن بالای ۴۰ سال که بسیار ریسک پذیر هستند و باید مقاوم سازی شوند.

اکدوغان با تاکید بر لزوم دانستن اولیه مفهوم ریسک، گفت: مرحله پس از آشنایی با مفهوم ریسک، کاهش آن است و در مرحله بعدی باید این ریسک را به قالبی دیگر تبدیل کنیم. این تبدیل به این معناست که باید اصول ساخت و ساز جدید و یک الگوی خوب برای ساختمان های مقاوم داشته باشیم؛ همچنین باید سیاست‌های بیمه ای خوبی به منظور اطمینان از روند بازسازی اجرا کنیم.

نماینده سازمان ملل در پایان یادآور شد: اقدام آخر، اطمینان از انتشار مطالب است. باید مردم را آموزش داد و مطمئن شد که در هنگام فجایا قادرند خودشان را با اوضاع وقف دهند. نشست های تخصصی باید در رابطه با همین مسائل و دیگر اقدامات برای تحقق این اهداف انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha