30 درصد از تلفات جاده‌ای که سالانه 18 هزار نفر را به کام مرگ می‌فرستد، ناشی از خواب‌آلودگی راننده‌هاست. کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران آموزش 5 هزار نفر از رانندگان مسیرهای مختلف را برای کاهش سوانح جاده‌ای ناشی از خواب آلودگی آغاز کرده است.

سلامت نیوز:30  درصد از تلفات جاده‌ای که سالانه 18 هزار نفر را به کام مرگ می‌فرستد، ناشی از خواب‌آلودگی راننده‌هاست. کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران  آموزش 5 هزار نفر  از  رانندگان  مسیرهای مختلف را برای کاهش  سوانح جاده‌ای ناشی از خواب آلودگی آغاز کرده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،آن‌طور که « ابوالقاسم ایرجی» مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می‌گوید:« یکی از مسیرهای پر خطر، مسیر مشهد به تهران است و به همین علت در  نخستین گام   2 هزار راننده این مسیر  آموزش دیده‌اند. به گفته ایرجی، رانندگان شرکت کننده در این کارگاه‌ها برخلاف انتظار، استقبال خوبی از کلاس‌ها داشته  و خواستار حضور خانواده‌های خود در این کلاس‌های درس شده‌اند. کلاس هایی که با حضور روانشناسان، پزشکان و افسران عالی رتبه پلیس برگزار می‌شود. به گفته ایرجی این طرح از سوی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی تأیید شده و از کمک مالی این فدراسیون برخوردار  است. 

بعد از  مشهد آن‌طور که مدیرعامل کانون می‌گوید به  رانندگان مسیر «تهران- شیراز» و «شیراز- بوشهر»  آموزش داده می‌شود. مسیر «تهران - یزد  - بندرعباس» هم از جمله مسیرهایی است که خواب آلودگی راننده‌ها به وقایع تلخی  در آن منجر می‌شود و  این کانون آموزش 5 هزار راننده را در برنامه خود قرار داده است.

  این درحالی است که 40 هزار راننده تنها در مسیرهای توریستی مسافران را جا به جا می‌کنند. «حسین قلی‌زاده»  مدیر امور بین‌الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی   هم می‌گوید که برای ادامه طرح باید تعاونی‌ها‌ و ترمینال‌ها با این کانون همکاری کنند. در این برنامه‌های آموزشی رفتار ترافیکی توسط روانشناسان و همچنین اختلال خواب توسط پزشکان متخصص در کارگاه‌ها آموزش داده می‌شود. البته این مسأله به آموزش 40هزار راننده محدود نمی‌شود، در  مسیرهای مختلف 600 هزار  کامیوندار در حال تردد هستند که باید برنامه‌ای برای آنها نیز تدارک دیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha