یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
کد خبر: 149017

آیا می دانستید، چوب درخت بید و اسپیره کوهی (Filipendula ulmaria) حاوی اسید سالیسیلیک است که ترکیب کلیدی تهیه آسپرین است؟ به نقل از «MSN»، از هزاره دوم قبل از میلاد مسیح از دم کرده گل تلفونی (گیاه بومی آفریقای شمالی، اروپا و آسیای مرکزی) برای تسکین درد روماتیسم استفاده می شد.

سلامت نیوز:آیا می دانستید، چوب درخت بید و اسپیره کوهی (Filipendula ulmaria) حاوی اسید سالیسیلیک است که ترکیب کلیدی تهیه آسپرین است؟ به نقل از «MSN»، از هزاره دوم قبل از میلاد مسیح از دم کرده گل تلفونی (گیاه بومی آفریقای شمالی، اروپا و آسیای مرکزی) برای تسکین درد روماتیسم استفاده می شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بقراط در حدود 400 سال قبل از میلاد مسیح، دمنوش پوست درخت بید را برای تسکین درد زایمان توصیه می کرد. اگرچه برخی از تحقیقات نشان دهنده تأثیر مثبت مصرف آسپرین برای برخی از بیماران است، اما ذکر خواص آسپرین در این مطلب به معنای توصیه به مصرف خودسرانه آن نیست. بیان ویژگی های آسپرین تنها برای افزایش آگاهی و اطلاعات شماست.

عملکرد آسپرین:

محققان ادعا می کنند که آسپرین تولید هورمون هایی به نام پروستاگلاندین را که مربوط به درد و التهاب است، کاهش می دهد. اما میزان مصرف آن باید زیاد باشد.

آسپرین ضدحمله قلبی و سکته:

آسپرین از چسبیدن پلاکت ها به شکل لخته در قسمت های آسیب دیده رگ های خونی پیش گیری می کند، بنابراین روند خون رسانی به قلب و مغز را تسریع می کند. به همین علت پزشکان برای بیمارانی که در معرض سکته قرار دارند، آسپرین تجویز می کنند. در حال حاضر آزمایش های بالینی در حال انجام است تا مشخص شود آیا می توان آسپرین را به بیمارانی که حمله قلبی یا سکته نکرده اند اما به علت بیماری دیابت رگ های خونی شان آسیب دیده است، تجویز کرد یا نه؟

از سال 1988 محققان مطالعات خود را مبنی بر این که آیا آسپرین می تواند خطر سرطان به ویژه روده، معده و مری را کاهش دهد و همچنین آغاز بیماری آلزایمر را به تأخیر اندازد، آغاز کرده اند.

اگرچه آسپرین داروی بسیار موثری در حفظ سلامت است اما مصرف آن به همه افراد توصیه نمی شود. برخی افراد به آسپرین حساسیت دارند به حدی که نفس کشیدن آن ها مشکل می شود. مصرف این قرص به کودکان مبتلا به نوعی سندروم (ریس )که بیماری نادر اما کشنده ای است، توصیه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha