وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از رشد تحقیقات و ارائه مقالات علوم پزشكی از 5 مقاله در سال، در سال های پیش از انقلاب به 4 هزار مقاله تحقیقاتی در سال 87 ، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، دكتر كامران باقری لنكرانی در مراسم گشایش همایش نوآوری ها و دستاوردهای سی سال علوم پزشكی جمهوری اسلامی ایران افزود : بیشترین تعداد مقالاتی كه در ایام پیش از انقلاب اسلامی در مجلات و نمایه های بین المللی به چاپ رسیده است ، 50 مقاله است در صورتی كه ایران در سال میلادی گذشته 14 هزار مقاله در ISI منتشر كرد كه 4 هزار مقاله از آن در علوم پزشكی بود.

وی گفت : كشورهای زیادی موفق به افزایش تعداد و كیفیت تحقیقات خود شده اند اما شتاب ایران در این زمینه در دنیا بی نظیر است چرا كه در مدت 10 سال از 300 مقاله به 4 هزار مقاله رسیده ایم .

لنكرانی یكی از مهم ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در 30 سال گذشته خودكفایی در نیروی انسانی پزشكی خواند و گفت : در سال های پیش از 1357 حدود 3 هزار پزشك و چندین هزار پرستار خارجی در ایران كار می كردند در صورتی كه امروز نه تنها دیگر نیازی به آنها نداریم بلكه در آموزش علوم پزشكی نیز از كشورهای دیگر دانشجو می پذیریم.

وی همچنین به افتخار آفرینی خدمت رسانان علوم پزشكی در سال های دفاع مقدس اشاره كرد و گفت : پزشكان ما در این 8 سال به نوآوری هایی دست یافتند كه بسیاری از آنان امروز به صورت مقالات تحقیقاتی موجب شگفتی مجامع علمی بین المللی شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha