مدیرکل توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان محیط زیست با بیان اینکه باید به پسماندها به عنوان سرمایه اقتصادی نگاه کرد، گفت: روزانه 50 هزار تن زباله در کشور تولید می شود و سرانه تولید روزانه زباله توسط هر فرد 700 گرم است.

سلامت نیوز: مدیرکل توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان محیط زیست با بیان اینکه باید به پسماندها به عنوان سرمایه اقتصادی نگاه کرد، گفت: روزانه 50 هزار تن زباله در کشور تولید می شود و سرانه تولید روزانه زباله توسط هر فرد 700 گرم است.

زهرا جواهریان در گفت و گو با پانا، با اشاره به اهمیت مساله تفکیک زباله از مبدأ اظهار داشت: در واقع شیوه های مختلفی برای استفاده از ظرفیت پسماندها در کشور وجود دارد که می توان مهم ‌ترین آن را تفکیک زباله از مبدأ برشمرد.


مدیرکل توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان محیط زیست افزود: تفکیک زباله از مبدأ شیوه ای است که می توان زباله ‌های خشک را از همان ابتدا از زباله ‌های تر جدا کرد و در نهایت می توان این زباله ها را بازیافت کرد.


وی با بیان اینکه دفع زباله ها بدترین روش در امحای پسماند است، گفت: متأسفانه دفع زباله ها موجب آلودگی آب و خاک می ‌شود، حال اگر محل دفع نزدیک منابع آب باشد، این آلودگی چندبرابر خواهد شد.


جواهریان در ادامه با اشاره به دیگر روش های امحای زباله ها نیز گفت: سوزاندن زباله ‌ها یکی دیگر از روش هایی است که برای امحای زباله به کار برده می شود اما این روش نیز موجب آلودگی هوا می شود ضمن اینکه باید دور از محدوده شهر باشد. اما روش مناسبی که در همه کشورهای پیشرفته نیز به کار می رود همان استفاده از تکنولوژی‌ کارخانه ‌های زباله ‌سوز است که آلودگی چندانی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha