عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره طرح جمعیت و تعالی خانواده گفت: این طرح هم اکنون در نوبت بررسی صحن علنی مجلس قرار دارد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره طرح جمعیت و تعالی خانواده گفت: این طرح هم اکنون در نوبت بررسی صحن علنی مجلس قرار دارد.

عباس صلاحی در گفت و گو با پانا، با اشاره به طولانی شدن روند بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده اظهار داشت: متأسفانه طرح تعالی جمعیت بیش از یکسال است که در کمیسیون های مختلف مجلس مورد بررسی قرار گرفته اما با کش و قوس های زیادی فراهم شد.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: یکی از چالش هایی که طرح تعالی جمعیت با آن روبرو کمبود بودجه و همچنین تفاوت نظرها در بررسی طرح مذکور بود که بررسی آن با تأخیر مواجه کرد.


این نماینده مجلس با اشاره به جزئیات طرح تعالی خانواده گفت: در تدوین این طرح برای چالش های موجود چاره اندیشی شده و مهم ترین آن بحث فرهنگ سازی و زیرساخت های فرهنگی است که در کمیسیون مربوطه آن در مجلس مورد بررسی قرار گرفت.


وی با تأکید بر اینکه باید سعی شود موانع بر سر راه اجرای سیاست های جمعیتی برداشته شود، گفت: از جمله موانع موجود می توان به شرایط سخت ازدواج، تأمین مسکن و اشتغال اشاره کرد که مسئولان باید زمینه آن را برای زندگی جوانان فراهم کنند. اشتغال و مسکن دو رکن مهم تشکیل خانواده هستند که برای امر ازدواج باید مهیا باشد.


صلاحی درخصوص زمان بررسی نهایی طرح جمعیت خانواده نیز گفت: اگر این طرح در صحن علنی مورد تصویب قرار گیرد همه دستگاه های اجرایی که در زمینه خانواده و اقتصاد نقش دارند، باید در یک پروسه پنج ساله آن را اجرا کنند ضمن اینکه بودجه اجرای طرح نیز طی چند مرحله تزریق شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha