رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان قروه در استان کردستان که چندی پیش شاهد پرونده مرگ یک زن باردار بود، از سمت خود استعفا داد.

استعفای رییس نظام پزشکی قروه با پرونده مرگ روژین ارتباط دارد؟

سلامت نیوز: رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان قروه در استان کردستان که چندی پیش شاهد پرونده مرگ یک زن باردار بود، از سمت خود استعفا داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ، دکتر کورش صفوی‌پور با تایید صحت خبر استعفای خود گفت: به منظور انجام ماموریت در شهر دیگری از سمت خود در قروه استعفا دادم و این اقدام حدود یک ماه پیش صورت گرفته است و ارتباطی با مرگ روژین، زن باردار قروه ای ندارد.


او تاکید کرد: در آینده نیز در استان اصفهان به صورت آزاد به کار ادامه می‌دهم اما دیگر در نظام پزشکی حضور ندارم.
رییس سابق نظام پزشکی شهرستان قروه در پاسخ به اینکه آیا مهاجرت شما از قروه به اصفهان در زمانی که رسیدگی به پرونده روژین میهمی در جریان است، روند رسیدگی به این پرونده را به تاخیر نمی‌اندازد، گفت: من در شهرستان قروه شخصیت مهمی نیستم که ماندن من در نظام پزشکی به تسریع یا رسیدگی به روند پرونده‌ای کمک کند. بهرحال قروه، رییس نظام پزشکی جدید خواهد داشت و پرونده احتمالا مطرح شده و در نوبت رسیدگی و بررسی است.


او تاکید کرد: برهمین اساس گمان نمی‌کنم رفتن من از سازمان نظام پزشکی قروه باعث کندی رسیدگی به پرونده این مادر جوان شود و شاید نهایتا در حدود یک هفته تاخیر در روند رسیدگی به این پرونده اتفاق افتد اما سیستم به طور کلی برقرار است.


صفوی‌پور در پاسخ به اینکه آیا اکنون در جریان رسیدگی به پرونده مرگ روژین که در حین وضع حمل جان خود را از دست داده هستید، ‌گفت: نه جزئیاتی از این پرونده ندارم و تنها در جریان خبر این ماجرا هستم که در رسانه‌ها منتشر شده است.


با این حال یک منبع آگاه در نظام پزشکی قروه، گفت: دکتر کورش صفوی‌پور رییس نظام پزشکی قروه در طی دو هفته گذشته از ریاست نظام پزشکی شهرستان قروه در استان کردستان استعفا داده است و در نظر دارد در استان اصفهان به ادامه کار خود بپردازد. این در حالی است که او تصمیم به استعفای خود را مربوط به یک ماه گذشته می‌داند.
با این حال یونس سعیدی، همسر روژین میهمی، استعفای رییس نظام پزشکی شهرستان قروه را مرتبط با پرونده مرگ همسرش می‌داند و معتقد است: صفوی‌پور رییس سازمان نظام پزشکی هزینه شکایات ما از کادر پزشکی را برای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد و در زمان اوج شکایت ما او مسئولیت داشته و در جریان همه جزئیات پرونده بود.
پیگیری‌های ما در برقراری ارتباط با مسئولان و مدیران نظام پزشکی کل کشور تاکنون بی نتیجه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha