دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 14908

مراقبت از افراد کهنسال اغلب سخت و حتی ممکن است ناکارا و عاجز کننده باشد. این افراد در عین حساسیت عاطفی بسیار از نظر فیزیکی نیز ضعیف می شوند .

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،اغلب بیماریهای مزمنی که این افراد را درگیر می کند مثل از دست دادن حافظه، عدم کنترل ادرار و بیماری های قلبی و کلیوی امر مراقبت را بسیار مشکل می کند ، فارغ از مراقبت های روزانه و روتین. درمان این افراد باید کاملا محتاطانه و خالی از تنش و فشار انجام شود. اما متاسفانه بسیاری از آنها حتی از انجام ساده ترین و مهم ترین آزمایشات طفره می روند و آن را رد می کنند.مهم ترین پیشنهادات برای مراقبین این گروه سنی عبارتند از:

1-    در مورد آنچه قرار است در جریان مداوا اتفاق بیافتد به آنها اطلاع دهید. اگر راجعه به وضعیت جسمی آنها اطلاع کافی دارید و از روش درمان تا حدودی آگاهید،آنها را نیز به گونه ای ساده و قابل فهم در جریان قرار دهید. اینکه بیماری آنها به گونه است که نیاز به مراقبتهای بیمارستانی دارد و یا عمل جراحی در این رابطه الزامی است.

2-    از والدین بخواهید که کسی را برای تصمیم گیری راجع به وضعیت سلامتشان انتخاب کنند.در مورد بعضی از اتفاقات و وقایعی که ممکن است در جریان درمان پیش آید بهتر است یک نفر را به عنوان وکیل و صاحب اختیار انتخاب کنید. مثل همسر، فرزند و یا دوست و سپس فرم وکالت پزشکی را کامل کنید.

3-    والدین را ترغیب کنید که معاینات اساسی مربوط به مراقبت و پیشگیری از بیماری ها صبورانه انجام دهند. انجام معاینات مربوط به تشخیص سرطان و وضعیت سیستم ایمنی و ...از جمله مواردی است که انجام آن برای والدین پیر و کهنسال ضروری است.

4-    داروها و مکمل هایی که والدینتان باید مصرف کنند را به کمک پزشک مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.این کار از این جهت واجب است که سلامت  و بی خطری دارو، دوز مناسب برای مصرف و ارزش آن کاملا مشخص شود. والدین کهنسال بیش از همه کس در مقابل عوارض جانبی داروها آسیب پذیر هستند  به خصوص اگر قرار باشد که در یک زمان بیش از 3 نوع داروی مختلف را مصرف کنند.

5-    استمداد طلبید و هوشیار باشید: از همه افراد خانواده برای مراقبت و سرپرستی این والدین کمک طلبید . در واقع بهتر است نوعی تقسیم کار انجام شود. حتی اگر لازم است پرستاری برای مراقبت شبانه روزی آنها استخدام کنید. در مورد سرویس ها و خدمات بهداشتی و مراقبتی موجود در شهر آگاهی لازم را کسب کنید. شماره تلفنهای اورژانس و سایر خدمات ضروری پزشکی را به خاطر بسپارید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha