یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 149082

با شروع روزهای گرم و پرحرارت خردادماه و تجربه هرم گرما در بسیاری از شهرهای کشور عزیزمان ایران، مشکلات گرمازدگی و کم آبی ممکن است در کمین تندرستی بسیاری از ما باشد به‌همین خاطر لازم است برای حفظ تندرستی و سلامت خود تدابیری را رعایت کنیم چرا که گرمای زیاد و نور آفتاب می‌‌تواند صدماتی به ما برساند.

سلامت نیوز:با شروع روزهای گرم و پرحرارت خردادماه  و تجربه هرم گرما در بسیاری از شهرهای کشور عزیزمان ایران، مشکلات گرمازدگی و کم آبی ممکن است در کمین تندرستی بسیاری از ما باشد به‌همین خاطر لازم است برای حفظ تندرستی و سلامت خود تدابیری را رعایت کنیم چرا که گرمای زیاد و نور آفتاب می‌‌تواند صدماتی به ما برساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون،در اینجا سعی کردیم به نکاتی اشاره کنیم که برای حفظ تندرستی در روزهای گرم مفید باشد.

 ورزش؛ عاملی مهم برای تناسب اندام
به کمک ورزش سلامت جسمی وهمچنین روانی تامین می‌شود. اگر به طور حرفه‌ای هم ورزش نمی‌کنید، هر فرصتی را برای صرف انرژی و تحرک مغتنم بدانید؛ پیاده روی کنار ساحل، گردش در طبیعت، ورزش در آب و... به این ترتیب ماهیچه‌ها فعالیت بهتری خواهند داشت.


   دوری از استرس و تمرین آرامش
در این روزهای زیبا سعی کنید از گرفتاری‌های شغلی، خانوادگی و مالی فاصله بگیرید و از زیبایی این فصل بهره ببرید. بگذارید ذهن شما خیالپردازی کند. نفس عمیق بکشید و در صورت امکان تمرینات یوگا و ریلکسیشن انجام دهید.


   تعادل غذایی یا رژیم سبک برای حفظ اندام متعادل
برای داشتن احساس بهتر بدن در این روزهای گرم، لازم است تا برنامه غذایی سالمی داشت و به تنوع و تعادل حتما دقت کرد. مصرف خوراکی‌های صنعتی و آماده را کمتر کنید و به جای آن‌ها انواع میوه‌ها و لبنیات را در برنامه روزانه بگنجانید. اگر چند کیلویی اضافه وزن دارید، زمان مناسبی است تا به کمک یک برنامه غذایی سبک این مشکل را حل کنید. کاهش مقدار غذا در هر وعده، استفاده از مواد غذایی مختلف و مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات بسیار مؤثر خواهد بود.
   مصرف میوه‌ها و سبزیجات زرد و نارنجی
این توصیه دو مزیت برای شما دارد؛ زمانی که این میوه‌ها و سبزیجات را میل می‌کنید کمتر تمایل به خوردن خوراکی‌های دیگر مانند محصولات خیلی چرب یا شیرین دارید. از طرفی میوه‌ها و سبزیجات باعث افزایش وزن نمی‌شوند حتی به شما کمک می‌کنند تا چند کیلویی نیز وزن کم کنید. میوه‌ها و سبزیجات زرد و نارنجی مانند هویج، زردآلو، فلفل، گوجه فرنگی و... در برنزه شدن پوست مؤثر هستند و از آن در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند. چندین بار در روز از آن‌ها میل كنید.


   انتخاب لباس مناسب
در زمان انتخاب لباس‌‌های تابستانی، عینک آفتابی و کلاه را نیز فراموش نکنید. عینک آفتابی مناسبی را برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به چشم انتخاب کنید. همچنین کلاهی مناسب برای حفاظت در برابر نور آفتاب تا سایه ‌ای دائمی برای شما ایجاد کند. لباس‌‌هایی با رنگ روشن، سبک و راحت بپوشید. لباس ‌های روشن، گرمای آفتاب را منعکس کرده در حالی که رنگ تیره، آن را جذب خواهد کرد و موجب گرمای بیشتر شما خواهد شد.


   رطوبت رسانی پوست
نوشیدن زیاد آب علاوه بر تامین آب بدن، رطوبت پوست را نیز تامین می‌کند.
در روزهای گرم تابستان حتما روزانه پوست را با کرم مناسب، صبح و شب رطوبت رسانی کنید. بهتر است انواعی را انتخاب کنید که از پوست در برابر پرتوهای خورشید نیز محافظت کند.


   نوشیدن زیاد آب
نوشیدن زیاد آب برای سم زدایی بدن و همچنین حذف سلولیت بسیار لازم است. نوشیدنی‌های خیلی شیرین توصیه نمی‌شوند زیرا با دفع آب بدن، سبب تشنگی بیشتر و کاهش رطوبت بدن می‌شود. در هوای گرم، مقدار زیادی آب سالم و تمیز بنوشید تا از بروز کم‌ آبی بدن
جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha