یک متخصص طب سنتی موادغذایی تقویت کننده قلب, مغز, کبد و معده را تشریح کرد و گفت: هر چه قدر معده تقویت شود, بیماری‌ها نیز زود درمان می‌شود.

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی موادغذایی تقویت کننده قلب, مغز, کبد و معده را تشریح کرد و گفت: هر چه قدر معده تقویت شود, بیماری‌ها نیز زود درمان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, از دیدگاه طب سنتی درمان با غذا بسیار اهمیت دارد و حکمای طب سنتی بر این عقیده بودند که بیماری‌ها را باید با غذا درمان کنی و اگر غذا کفایت نکرد با داروهای مفرد و اگر داروهای مفرد کفایت نکرد داروهای مرکب و اعمال یداوی خط آخر درمان است.

مصرف برخی مواد غذایی به تقویت قلب, معده, کبد, مغز کمک می‌کند که می‌توان از آنها بهره برد البته به شرط آنکه اصول صحیح غذاخوردن رعایت شود.

موادغذایی که مغز را تقویت می‌کند

سیب, گل سرخ, نارنج, گلاب, آب نارنج, بوییدن شکوفه‌های نارنج, فندق, تخم بالنگو, زنجبیل, کندر, میخک, مغز حیوانات, گوشت پرندگان و بادام درختی

موادغذایی که مقوی قلب و نشاط آور است

انار شیرین, گلابی, سیب, گاوزبان, گل سرخ, مربای بالنگ, نارنج, بالنگو, دارچین, زعفران, نعناع

موادغذایی که مفوی کبد است

انار, دارچین, کاسنی, مصطکی, میخک, هویج, شاتره

موادغذایی مقوی معده

انار, سماق, سفرجل یا به, بالنگو, گل سرخ, پوست ترنج یا بالنگ, دارچین, هل, کندر, مصطکی, نعناع, سیب

در این باره علی اصل متخصص طب سنتی عقیده دارد: لازم به ذکر است که هر چه قدر معده تقویت شود, بیماری‌ها نیز زود درمان می‌شود. رعایت اصول صحیح غذاخوردن خود موجب رفع بسیاری از بیماری‌ها می‌شود و چه بسا بسیاری از افراد هستند که از غذاهای مفید و پرفایده استفاده می‌کنند ولی به دلیل عدم رعایت اصول صحیح غذاخوردن, غذاهای مفید کمتر در بدنشان اثر می‌کذارد.

بهتر است افراد همراه با غذا آب یا سالاد یا ماست مصرف نکنند همچنین بهتر است سالاد یا ماست را یک ساعت قبل از غذا مصرف کنند تا با هضم غذا تداخلی ایجاد نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha