مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، علت تأخیر در اعلام کلید نهائی آزمون دستیاری دوره چهل و دوم را اعلام کرد.

سلامت نیوز:مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، علت تأخیر در اعلام کلید نهائی آزمون دستیاری دوره چهل و دوم را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، مرکز سنجش آموزش پرشکی وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: آزمون دستیاری دوره چهل و دوم با رعایت اصول و موازین برگزاری آزمون در صحت و سلامت کامل برگزار شده و هیچ خطایی در هیچ یک از مراحل برگزاری آزمون رخ نداده است.

مرکز سنجش وزارت بهداشت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی توفیق الهی برای تمام شرکت کنندگان در آزمون دستیاری دوره چهل و دوم در تشریح چگونگی برگزاری آزمون پذیرش دستیار تخصصی دوره چهل و دوم موارد ذیل را اعلام کرده است:

1) تمام مراحل آزمون پذیرش دستیار دوره چهل و دوم در طراحی، انتخاب، تایپ و تکثیر سئوالات در موعد مقرر با کمال دقت و صحت و تحت نظارت دقیق ستاد مرکزی وزارت بهداشت انجام و در دانشگاه های علوم پزشکی، به سلامت برگزار شده و هیجگونه خطایی در هیچ­یک از مراحل برگزاری آزمون رخ نداده است.

2) با مقایسه بین نمرات آزمون پذیرش دستیار دوره چهل و یکم و چهل و دوم مشخص شد، میانگین نمرات سال گذشته 173 و میانه نمرات 157 و میانگین نمرات سال جاری 205 و میانه نمرات 188 است. این تفاوت‌ها نمایانگر این است که در کل، سئوالات سال جاری، ساده تر از سئوالات سال گذشته بوده است، طبیعی است داوطلبی با نمره یکسان در این دو سال، رتبه های متفاوتی داشته باشد.

3) علت تأخیر در اعلام کلید نهائی، بررسی اعتراضات واصله به سئوالات بوده که به صورت دقیق و موشکافانه توسط کمیته های مختلف علمی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی صورت گرفت تا حقی از داوطلبی ضایع نگردد. و خوشبختانه از 200 سئوال آزمون، تنها دو سئوال حذف و یک سئوال، دو گزینه ای اعلام شد. در پایان این اطلاعیه تاکید شده است؛ مراحل بعدی این آزمون طبق زمانبندی اعلام شده در حال اجرا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha