یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 149123

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: ما منتقد به توسعه نیشکر هستیم چون اولا بر کیفیت آب کارون تأثیر منفی گذاشته و دوم اینکه به اهداف توسعه ای خود دست نیافته است

سلامت نیوز:  نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: ما منتقد به توسعه نیشکر هستیم چون اولا بر کیفیت آب کارون تأثیر منفی گذاشته و دوم اینکه به اهداف توسعه ای خود دست نیافته است.

به گزارش سلامت نیزو به نقل از عصرایران،‌ عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سمینار بررسی تبعات زیست محیطی – اجتماعی سد گتوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنار بررسی اثرات سد گتوند در افزایش شوری آب کارون، به بخش پایین دست رودخانه نیز توجه داریم و قطعا برای ما بالادست و پایین دست فرقی نمی کند، بلکه موضوع مهم کیفیت مطلوب آب است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بنده بارها در مصاحبه های قبلی خودم عنوان کرده ام که توسعه نیشکر تأثیر منفی بر کیفیت آب کارون دارد.

وی افزود: ما منتقد به توسعه نیشکر هستیم چون اولا بر کیفیت آب کارون تأثیر منفی گذاشته و دوم اینکه به اهداف توسعه ای خود دست نیافته است.

پاپی زاده با بیان اینکه صنعت نیشکر نتوانسته در سالهای گذشته صنایع پایین دست خود را ایجاد کند، گفت: میزان اشتغالی که باید صنعت نیشکر ایجاد می کرد محقق نشده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس نهم با بیان اینکه نهادهای نظارتی ما ضعیف عمل می کنند، گفت: اعضای فراکسیون ریزگردهای مجلس شورای اسلامی هفته آینده از سرچشمه های آب استان چهارمحال و بختیاری بازدید می کنند و در هفته های آینده برنامه بازدید از سد گتوند و در ادامه پایین دست رودخانه کارون را نیز در دستور کار قرار می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: البته اعضای این فراکسیون طی بازدیدهای گذشته خود از سد گتوند و بخش هایی از رودخانه کارون در جریان مسائل هستند اما بررسی ها در خصوص کیفیت آب کارون ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha