یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: 149128

رئیس محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به خشک شدن تالاب یادگارلو گفت که احیای این تالاب مستلزم همکاری است.

سلامت نیوز: رئیس محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به خشک شدن تالاب یادگارلو گفت که احیای این تالاب مستلزم همکاری است.

حمید رعنا قد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هفت تالاب حاشیه دریاچه ارومیه _تالاب آق قلعه، تالاب درگه سنگی، سولدوز، کانی برازان، قوپی باباعلی، یادگارلو و قره قشلاق_ در خصوص وضعیت این تالاب‌ها اظهار کرد: به غیر از تالاب یادگارلو که به علت احداث زهکشی سدحسنلو در حاشیه آن، خشک شده بقیه تالاب ها از وضعیت نسبتا خوبی برخوردارند.

وی ادامه داد: احیای تالاب یادگارلو، پیچیدگی فنی داشته و مستلزم همکاری وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی است.

رئیس محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: برای حفظ، نگهداری و احیای تالابها اداره کل حفاظت محیط زیست وظایف و اقدامات اجرایی سالانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است که این اقدامات شامل لایروبی کانال های منتهی به تالاب ها ، احداث کانال و نصب دریچه آبگیر، مرمت دایک‌های تالاب ها و پایش آن است.

رعناقد ادامه داد: سال گذشته برای تمامی اقدامات انجام شده برای حفظ، نگهداری و احیای تالابهای حاشیه دریاچه ارومیه اعتباری بیش از 3 میلیارد و 950 میلیون ریال تخصیص یافته است.

وی هم‌چنین گفت: سطح تراز دریاچه ارومیه 270 متر و 64 سانتی متر است.

حمید رعنا قد افزود: طبق آخرین پایش، تراز آبی دریاچه ارومیه به 1270 متر و 64 سانتی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 سانتی متر سطح ارتفاع آب کاهش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha