رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران اعلام کرد: گایدلاین ( راهنمای بالینی) سرطان معده را از لحاظ تشخیص و درمان تدوین کرده‌ایم و به وزارت بهداشت و نهاد ریاست جمهوری جهت ابلاغ به مراجع مربوطه ارسال شده است.

ضعف وزارت بهداشت در پیشگیری و درمان سرطان/ سالی 90 هزار ایرانی به سرطان مبتلا می‌شوند

سلامت نیوز: رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران اعلام کرد: گایدلاین ( راهنمای بالینی) سرطان معده را از لحاظ تشخیص و درمان تدوین کرده‌ایم و به وزارت بهداشت و نهاد ریاست جمهوری جهت ابلاغ به مراجع مربوطه ارسال شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمدرضا قوام نصیری با بیان اینکه انجمن کلینیکال آنکولوژی هر ساله در کنگره سراسری جامعه جراحان حضور دارد و امسال نیز در این کنگره که از  26 اردیبهشت آغاز شده است موضوعات متنوع و مبتلا به این حوزه را انتخاب و به بحث و بررسی گذاشته است اظهار کرد: مواردی چون سرطانهای دستگاه ادراری تناسلی زنان و مردان، سرطان های دستگاه گوارش، سرطان های سر و گردن و دیگر سرطان های شایع از این جمله هستند.

وی درباره سرطان های دستگاه گوارش گفت: متاسفانه سرطان های دستگاه گوارش در همه جای دنیا شایع هستند و رده های اول آمار مرگ و میر را دارند. همچنین در حال حاضر سرطان مری در شمال شرق و سرطان معده در نیمه شمالی ایران بیشتر دیده می شود.


قوام نصیری افزود: از آنجا که سرطان معده ابتدا به صورت سوء هاضمه خود را نشان می‌دهد و به همین خاطر چندان تشخیص داده نمی شود، معمولاً بیماران در مراحل پیشرفته تر مراجعه می کنند و به درمانها خوب جواب نمی دهند و شاهد مرگ و میر بسیار بالای ناشی از آن هستیم.
رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران با تاکید بر اینکه لازم است پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان معده مدنظر قرار بگیرد اعلام کرد: گایدلاین یا راهنمای بالینی سرطان معده را از لحاظ تشخیص و درمان تدوین کرده ایم که به وزارت بهداشت و نهاد ریاست جمهوری جهت ارسال به مراکز درمانی ارسال شده است و از انجمن خواسته شده تا گایدلاین سرطان های دیگر را نیز تدوین کند.
وی ادامه داد: امیدوارم این پروتکل درمانی در سال 94 و پس از تصویب نهایی در تمام بیمارستان های کشور  لازم الاجرا شود.
قوام نصیری با بیان اینکه البته فقط نباید به فکر درمان بود و باید پیشگیری را مدنظر قرار داد از عملکرد وزارت بهداشت درخصوص درمان سرطان در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه وزارت بهداشت به خصوص در رده بالا سومین عامل مرگ و میر یعنی سرطان را به صورت شایسته پیگیری نمی کند.
 وی افزود: لازم است این موضوع در هیات دولت به صورت جدی و فوری پیگیری شود. ما سالیانه 90 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان و حداقل 45 هزار مورد آمار مرگ و میر ناشی از آن را در کشور شاهدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha