معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از راه اندازی مراکز روزانه نگهداری کودکان کار و خیابان در 10 استان کشور خبر داد.

سلامت نیوز: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از راه اندازی مراکز روزانه نگهداری کودکان کار و خیابان در 10 استان کشور خبر داد.

حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با پانا، با اشاره به سیاست سازمان بهزیستی درباره کودکان خیابانی طی سال جاری اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که در دستور کار سازمان قرار دارد، ساماندهی کودکان کار و خیابانی است که در این راستا افزایش مراکز روزانه نگهداری این کودکان در دست اقدام است.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه یازده ارگان در ساماندهی کودکان خیابانی نقش دارند، گفت: حدود 37 مرکز شبانه روزی به منظور نگهداری کودکان خیابانی فعال است.


وی با بیان اینکه بیشتر کودکان خیابانی دارای خانواده هایی هستند که در امرار معاش با مشکل مواجهه هستند، گفت: مشکلات مالی عمده علل افزایش کودکان خیابانی است. در واقع اکثر کودکان خیابانی به دلیل فقر مالی و مشکلات خانوادگی مشغول به کار هستند.


مسعودی فرید در ادامه خاطرنشان کرد: با راه اندازی مراکز روزانه به عنوان مراکز نگهداری کودک و خانواده به توانمندی خانواده ها کمک خواهد شد. البته سازمان اعتبارات لازم برای ساماندهی همه کودکان کار و خیابانی را ندارد اما کودکانی که در سطح شهر جمع آوری می شوند و به مراکز ارجاع داده می شوند، مورد حمایت قرار می گیرند.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه مراکز نگهداری کودکان کار و خیابانی واسط میان کودکان و خانواده ها هستند، اظهار داشت: ما در سازمان بهزیستی در سال 93 توانستیم مراکز کودک و خانواده را در چهار استان البرز، تهران، خوزستان و همدان به صورت پایلوت اجرایی کرد.


به گفته مسعودی فرید، در مراکز روزانه نگهداری کودکان کار و خیابان خدمات آموزشی، بهداشتی، سواد آموزی ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha