دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 149211

تحقیقات نشان داده است احتمال ابتلا به بیماری پاركینسون در افرادی كه افسردگی دارند بیشتر است.

سلامت نیوز: تحقیقات نشان داده است احتمال ابتلا به بیماری پاركینسون در افرادی كه افسردگی دارند بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان سوئدی در یک مطالعه جدید، نشان دادند كه بین افسردگی و پارکینسون ارتباط وجود دارد.
پیتر نوردستروم، یكی از محققان این مطالعه می گوید: ارتباط بین افسردگی و بیماری پارکینسون را در یک دور زمانی بیش از دو دهه مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم كه افسردگی می تواند از علائم اولیه بیماری پارکینسون باشد یا به عنوان یک عامل مهم برای ابتلا به این بیماری محسوب شود.
در مطالعه فوق از بین کل جمعیت سوئدی که تا پایان سال ٢٠٠٥ بیش از ٥٠ سال سن داشتند تحقیق به عمل آمده است. بر این اساس بیش از ١٤٠٠٠٠ فرد مبتلا به افسردگی بین سالهای ١٩٨٧ و ٢٠١٢ شناسایی شدند. تیم تحقیقاتی پیتر نوردستروم این افراد را با افراد مشابه كه افسردگی نداشتند مورد مقایسه قرار دادند.
آنها سپس بررسی های مربوط به افرادی كه دچار پاركینسون بودند را آغاز نمودند. تحقیقات فوق، به دلیل وجود پایگاه گسترده داده ای در مورد سلامت شهروندان در سوئد، امكان پذیر بود.
در یك بازه زمانی ٢٦ ساله، دانشمندان دریافتند كه ١٤٨٥ فرد مبتلا به پارکینسون شناسایی شدند. حدود ۱ درصد از افرادی كه در یك بازه زمانی افسردگی داشتند، در یك دوره دیگر مبتلا به پارکینسون شدند، در حالی که فقط ٠.٤ درصد از جمعیتی که تا کنون افسردگی نداشتند، مبتلا به پاركینسون شده بودند.
جیمز بك، معاون امور علمی بنیاد پاركینسون در ایالات متحده معتقد است: این لزوما به این معنی نیست که افسردگی باعث ابتلا به پارکینسون می شود بلكه از نظر من مهم ترین پیام این مطالعه این است كه افسردگی و پاركینسون ارتباط بسیار نزدیكی به هم دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha