دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 149219

یک متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه ورزش می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های استخوانی جلوگیری کند، اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، ورزش می‌تواند با بیماری‌های کلیوی، قلبی، ریوی و سارکوپنی مقابله کند و موجب افزایش کیفیت زندگی افراد شود.

سلامت نیوز: یک متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه ورزش می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های استخوانی جلوگیری کند، اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، ورزش می‌تواند با بیماری‌های کلیوی، قلبی، ریوی و سارکوپنی مقابله کند و موجب افزایش کیفیت زندگی افراد شود.

دکتر مریم ابوالحسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ورزش می‌تواند موجب بهبود بیماری‌های کلیوی شود، گفت: 10 مطالعه در بیماران مبتلا به مشکلات کلیوی انجام شده و نتیجه این بررسی‌ها حاکی از آن است که ورزش نقش موثری در کاهش فشار خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف ایفا می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: انجام تمرین‌های ورزشی در بهبودی بیماران دیالیزی موثر است، اما مبتلایان به بیماری‌های کلیوی ممکن است دچار ضعف عضلانی و خستگی بیش از حد باشند که این مشکل با تجویز یک نسخه ورزشی مناسب برای کنترل و بهبودی بیماری‌های کلیوی قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه تمرین‌های ورزش می‌تواند موجب افزایش آمادگی بدنی افراد و قدرت عضلانی آن‌ها شود، اظهار کرد: بر اساس 30 مطالعه انجام شده ورزش می‌تواند با بیماری‌های کلیوی، قلبی، ریوی و سارکوپنی مقابله کند و موجب افزایش کیفیت زندگی افراد شود.

ابوالحسنی با تاکید بر اینکه به افرادی که مبتلا به بیماری‌های کلیوی هستند توصیه می‌شود چندین مرتبه در طول هفته پیاده‌روی کنند، گفت: تاثیر ورزش‌های قدرتی در استحکام عضلات استخوانی انکارناپذیر است. بنابراین ورزش می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های استخوانی جلوگیری کند.

این متخصص پزشکی ورزشی در پایان با اشاره به اینکه دلایل عدم ترغیب بیماران به ورزش و فوایدی که ورزش می‌تواند در بهبود یا کنترل بیماری‌ها داشته باشد، بارها بررسی شده است، تصریح کرد: بهبود قدرت عضلات، کنترل قند خون و دیابت نوع 2 از فوایدی است که ورزش می‌تواند در بهبودی بیماری‌ها داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha