محققان دانشگاه سد در مجارستان دریافته اند که خواب منقطع و آشفته بر فرآیندهای متفاوت حافظه و نحوه یادگیری کودکان تاثیر می گذارد.

سلامت نیوز: محققان دانشگاه سد در مجارستان دریافته اند که خواب منقطع و آشفته بر فرآیندهای متفاوت حافظه و نحوه یادگیری کودکان تاثیر می گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، «دزو نیموف» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید:«نتایج ما نشان می دهد که خواب آشفته بر پیشرفت مغز تاثیر گذاشته و می تواند بر شیوه یادگیری کودکان هم اثر گذارد. لازم است که ما هر گونه مشکلات مربوط به خواب را از همان ابتدای کودکی شناخته و تشخیص داده و برای پیشگیری از وقایع مرتبط با آن به درستی درمان نماییم.»

در این مطالعه، محققان ۱۷ کودک بین سنین ۶ تا ۱۲ سال را که مبتلا به تنفس نامنظم در زمان خواب بودند مورد تحلیل قرار دادند. آنها فرایندهای متفاوت حافظه این گروه را با ۱۷ کودک گروه کنترل با رده سنی مشابه و بدون هرگونه اختلال در خواب مورد مقایسه قرار دادند.

بعد از ارزیابی این دو گروه، محققان دریافتند که کودک مبتلا به اختلال در خواب دارای حافظه تشریحی ضعیف تری در مرحله یادگیری و آزمون دهی هستند. این یافته نشان می دهد که خواب نه تنها باعث اختلال در نحوه یادگیری هوشیارانه می شود بلکه بر به خاطر سپردن مطالب بعد از مدت زمانی هم تاثیر منفی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha