دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 149222

ارتباط کلامی پدر با کودک بیشتر به حالت آنچه در دنیای واقعی وجود دارد، صورت می‌گیرد و آهنگ گفتار آنها با کودکان بیشتر شبیه به گفتارشان با بزرگسالان بوده و در واقع پُلی به‌سوی دنیای واقعی است که رشد کلامی آنها را بالنده‌تر می‌کند.

سلامت نیوز: ارتباط کلامی پدر با کودک بیشتر به حالت آنچه در دنیای واقعی وجود دارد، صورت می‌گیرد و آهنگ گفتار آنها با کودکان بیشتر شبیه به گفتارشان با بزرگسالان بوده و در واقع پُلی به‌سوی دنیای واقعی است که رشد کلامی آنها را بالنده‌تر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت نیکو، ممکن است گاهی اوقات پدرها به خاطر نوع رفتار پدرانه‌شان با کودکان خود، متهم به فاصله عاطفی شده و مورد انتقاد قرار گیرند و نتوانند مانند یک مادر ارتباط عاطفی برقرار کنند. اما پدرهایی که با کودکانشان به روش مادرانه حرف نمی‌زنند، کار درستی انجام می‌دهند.

یک مطالعه جدید در این باره می‌گوید: مادران با کودکان خود به شیوه بچه‌گانه صحبت کرده و تُن صدای خود را بالا و پائین می‌کنند و یا کلمات را بیشتر کش می‌دهند. اما پدران معمولا به شیوه معمولی رفتار کرده و با کودکان خود مانند بزرگسالان حرف می‌زنند که این باعث رشد قدرت زبان و بیان کودک می‌شود.

صداهای کودکانه بزرگسالان برای گوش‌های فرزندان جذاب و خوشایند است و در این حالت نیز آنها می‌توانند صداها، بخش‌ها و نهایتا کلمات و جمله‌ها را تشخیص دهند یعنی “شنیدن صداهای بامزه” برای بچه‌ها کمک به رشد کلامی آنها می‌کند.

با این وجود، پدران به خاطر ترس از مسخره بودن صدا و غرور مردانه، به‌شیوه مادرانه حرف نمی‌زنند. ارتباط کلامی پدر با کودک بیشتر به حالت آنچه در دنیای واقعی وجود دارد، صورت می‌گیرد. آهنگ گفتار مردان با کودکان بیشتر شبیه به گفتار آنها با بزرگسالان است که اصلا چیز بدی نیست. در واقع پدران برای کودکانشان پُلی به‌سوی دنیای واقعی می‌زنند و رشد کلامی آنها را بالنده‌تر می‌کنند. والدین هر دو به نوعی تکمیل کننده یادگیری زبان کودک خود هستند فقط مادر صمیمیت بیشتری را برقرار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha