عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از اقدامات وزارت بهداشت در پیشگیری از بروز سرطان در کشور، گفت: رویکرد وزارت بهداشت باید از درمان محور بودن خارج شده و بیشتر به بهداشت و پیشگیری توجه کند زیرا این‌گونه اقدامات در آینده برای ما کم هزینه‌تر خواهد بود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از اقدامات وزارت بهداشت در پیشگیری از بروز سرطان در کشور، گفت: رویکرد وزارت بهداشت باید از درمان محور بودن خارج شده و بیشتر به بهداشت و پیشگیری توجه کند زیرا این‌گونه اقدامات در آینده برای ما کم هزینه‌تر خواهد بود.

سلیمان عباسی در گفت وگو با خانه ملت،‌ درباره افزایش رشد سرطان در کشور،‌ افزود:‌ از مسایل مهم در حوزه سلامت شیوع برخی از بیماری‌ها مانند سرطان است که در این میان باید علت بیماری کشف شده و اقدامات بهداشتی و درمانی نیز مد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه درمان بیماری‌هایی همچون سرطان طولانی مدت بوده و بر اساس آن هزینه‌های سنگینی بر دوش بیماران تحمیل می‌شود، ادامه داد:‌ از سویی دیگر داروهای گران قیمت، تجهیزات بیمارستان‌ها برای درمان این بیماران و وجود پزشکان متخصص برای درمان و کنترل آن هزینه‌های زیادی برای دولت به همراه داشته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه داروهای این بیماران اغلب باید از کشورهای دیگر وارد شوند لذا ارز زیادی برای واردات آن از کشور خارج می‌شود که این اقدام نمونه دیگری از مشکلات افزایش بیماری سرطان در کشور به شمار می‌رود.

عباسی با بیان اینکه عوارض ناشی از بیماری سرطان می‌طلبد تا برای پیشگیری از آن اقدامات ضربتی انجام گیرد، یادآور شد: در این زمینه لازم است علل‌ بروز بیماری شناخته شود که یکی از علت‌های اصلی شیوع سرطان، شیوه نادرست استفاده از موادغذایی مانند فست فودها است که تاثیر مستقیمی بر افزایش بیماری سرطان در کشور دارد.

وی تاکید کرد:‌ از سویی دیگر آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم درباره شیوع بیماری سرطان و عواملی که این بیماری را تشدید می‌کند از دیگر مواردی است که باید در کنترل و پیشگیری این بیماری مدنظر قرارگیرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم،‌ با تاکید بر ضرورت حمایت دولت در بحث پوشش هزینه‌های درمان این بیماران،‌ یادآور شد:‌ واقعیت آن است که باید بیمه‌ها نقش پررنگی در حمایت از بیماران سرطانی در کشور داشته باشند و پرقدرت‌تر از قبل ظاهر شوند زیرا با توجه به افزایش سرطان در کشور تعداد زیادی از خانواده‌ها با شرایط سخت درمان این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس نهم،‌ با انتقاد از اقدامات وزارت بهداشت در پیشگیری از بروز سرطان در کشور، ادامه داد: وزارت بهداشت باید برنامه‌ای مدون در کنترل و پیشگیری از بیماری سرطان در کشور در نظر بگیرد از سوی دیگر این وزارتخانه باید به اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت بیش از گذشته توجه نشان دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: رویکرد وزارت بهداشت باید از درمان محور بودن خارج شده و بیشتر به بهداشت و پیشگیری توجه نشان دهد چراکه این‌گونه اقدامات در آینده برای ما کم هزینه‌تر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha