عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مدت زمان نخستین مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی از 5 به 3 سال باید تغییر کند، گفت: بعد از اولین مراجعه به مراکز معاینه فنی، مراجعه هر ساله به نفع مردم نیست.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مدت زمان نخستین مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی از 5 به 3 سال باید تغییر کند، گفت: بعد از اولین مراجعه به مراکز معاینه فنی، مراجعه هر ساله به نفع مردم نیست.

کمال علیپور خنکداری در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص مدت زمان معاینه فنی خودروها، گفت: هم اکنون معاینه فنی خودروها نخستین بار پس از گذشت 5 سال از تولید خودرو انجام شده و پس از آن باید هر ساله تمدید شود که منطقی نیست.

 نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، درباره پیشنهاد مسئولان ستاد معاینه فنی خودرو درباره کاهش سن معاینه فنی به 2 سال، ادامه داد: واقعیت آن است که با رعایت استانداردها در تولید خودروها نیازی نیست که خودروهای تازه تولید شده کمتر از سه سال معاینه فنی شوند؛ از آنجایی که شهرداری‌ها هم این اقدام را به شرکت‌های خصوصی واگذار نکرده‌اند، انجام معاینه فنی در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست.

علیپور افزود: موضوع  مدت زمان معاینه فنی خودروها در مجلس بررسی شده البته هنوز نهایی نشده است، مدت زمان 5 ساله برای معاینه فنی درست نیست چراکه شهرداری ها هم متضرر خواهند شد زیرا برای انجام کارهای اداری و پرسنلی معاینه فنی خودرو از میزان درآمد شهرداری‌ها کاسته می شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد در نظر گرفتن مدت زمان سه سال برای معاینه فنی خودرو در کمیسیون عمران و در حضور مسئولان شهرداری و ستاد معاینه فنی خودرو مطرح شده، اما تغییراتی از جمله آموزش به شهرداری‌ها برای اجرای صحیح قانون معاینه فنی و همچنین الزام مردم به انجام معاینه فنی خودرو به موقع ضروری است.

علیپور خنکدارای با اشاره به اینکه با تغییر قانون مدت زمان معاینه فنی از 5 به 3 سال موافق هستم، گفت: با اجرای صحیح و منطقی معاینه فنی خودرو قطعا خودروسازان هم متوجه استانداردها و کیفیت خودروها خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: انجام معاینه فنی تمامی خودروهای شخصی با کیفیت مختلف یکسان است و تنها تاکسی داران هستند که پس از گذشت 5 سال از تولید و بعد از انجام معاینه فنی نخستین هر شش ماه باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

وی ضمن بیان اینکه بخشی از انجام معاینه فنی خودرو به شهرداری ها مربوط است، گفت: بخش دیگر که بسیار هم اهمیت دارد مردم هستند، نباید مردم را اذیت کرد، چرا که خودرویی که 3 سال از زمان تولیدش می گذرد نیاز به انجام معاینه فنی هر ساله ندارد. انجام هر ساله معاینه فنی خودرو در راستای کمک به مردم نخواهد بود و تنها هزینه اضافی را بر دوش خانواده ها قرار می دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها دغدغه آلودگی هوا و درآمد خود را دارند، گفت: نگرانی شهرداری درست است اما به مردم هم باید توجه شود، به عقیده بنده مدت زمان 3 ساله بهترین فاصله زمانی برای معاینه فنی خودرو است.

گفتنی است، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به مجلس پیشنهاد داد تا در آستانه یکپارچه سازی مراکز معاینه فنی کشور، زمان معافیت خودروها از معاینه فنی را نیز اصلاح کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha