معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: متاسفانه 50 درصد درآمد دکه های مطبوعاتی از سیگارفروشی است؛ بنابراین نسبت به نفروختن این کالاخیلی مقاومت می کنند.

سلامت نیوز: معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: متاسفانه 50 درصد درآمد دکه های مطبوعاتی از سیگارفروشی است؛ بنابراین نسبت به نفروختن این کالاخیلی مقاومت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، رضا قهرمانی روز دوشنبه در نشست خبری هفته بدون دخانیات - چهارم تا 10 خرداد - اظهارداشت : در زمان حاضر یک هزار و 200 دکه روزنامه فروشی در تهران فعالیت می کنند.

وی رابطه شهرداری با دکه های مطبوعاتی را رابطه مالک و مستاجر عنوان کرد که اتفاقا در قرارداد فیمابین بر نفروختن سیگار تاکید شده است.

قهرمانی افزود: فروش مواد دخانی در دکه ها مردود و غیرقانونی است که در این خصوص با مجامع صنفی و وزارت بهداشت برای مقابله با عرضه مواد دخانی در دکه های مطبوعاتی، جلساتی داشتیم.

وی افزود : دکه های مطبوعاتی برای نفروختن سیگار توافق هایی با شهرداری داشتند که به آن پایبند نبودند و ناچار شدیم در این زمینه به مراجع قانونی شکایت کنیم اما موفق نبودیم و حتی قوه قضاییه در این رابطه رای به محکومیت عوامل شهرداری برای پلمپ دکه های مطبوعاتی داد.

قهرمانی تصریح کرد: این امر نگران کننده است که طبق قانون به عنوان موجر نتوانستیم مفاد اجاره نامه خود را طلب کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha