سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از دعوت مدیران عامل سازمان‌های بیمه‌گر جهت بررسی دلایل تصمیم اخیر مبنی بر افزایش 18 درصدی حق بیمه‌ها خبر داد.

تبعات افزایش 18 درصدی حق بیمه‌ها به روایت سخنگوی کمیسیون بهداشت

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از دعوت مدیران عامل سازمان‌های بیمه‌گر جهت بررسی دلایل تصمیم اخیر مبنی بر افزایش 18 درصدی حق بیمه‌ها خبر داد.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: عرف است که هر سال درصدی توسط بیمه‌گر بر هزینه‌های بیمه شده افزوده می‌شود ولی در سال جاری به دلیل رونق نداشتن کسب و کار، تورم و کاهش اشتغال شیب افزایش باید کندتر انجام می‌شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه با اشاره به تبعات اقتصادی و اجتماعی افزایش 18 درصدی حق بیمه بیمه‌شدگان، گفت: به دلیل مناسب نبودن رونق کسب و کار، کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی کارگرانشان را بیمه نمی‌کنند حتی تعداد بیمه‌های خویش فرما نیز کاهش خواهد یافت اما درصد افزایش قیمت جای سوال است.

به گفته وی، بهتر بود افزایش حق بیمه متناسب با وضعیت معیشتی و درآمدی بیمه شدگان و با شیب کندتری انجام می‌گرفت تا به کارگران و کارکنانی که در آستانه بیمه شدن قرار دارند آسیبی نرسد.

قربانی رکود اقتصادی و کسب و کار و کاهش قدرت خرید حقوق‌بگیران را از بزرگ‌ترین موانع پرداخت حق بیمه توسط بیمه شدگان خویش‌فرما دانست و افزود: با این اقدام شرایط وضعیت بیمه‌ای حقوق بگیران بدتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha