سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 149301

آیا شما هم نمی توانید به راحتی بخوابید؟ شاید تصورات مختلفی در این باره دارید اما بهتر است بدانید كه كمبود بعضی ویتامین ها و مواد معدنی نیز می تواند مانع از خواب مطلوب شود. در واقع، بعضی از اختلالات رایج خواب با بعضی كمبودهای غذایی مرتبط است.

سلامت نیوز: آیا شما هم نمی توانید به راحتی بخوابید؟ شاید تصورات مختلفی در این باره دارید اما بهتر است بدانید كه كمبود بعضی ویتامین ها و مواد معدنی نیز می تواند مانع از خواب مطلوب شود. در واقع، بعضی از اختلالات رایج خواب با بعضی كمبودهای غذایی مرتبط است.

كم خوابی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قدس آنلاین؛ مطالعات بسیاری نشان می دهند یكی از علائم كمبود منیزیوم در بدن كم خوابی است. به علاوه، منیزیوم تاثیر آرام بخشی نیز دارد. با توجه به نظر سازمان سلامت جهانی، هر فرد بزرگسال روزانه به 460 منیزیوم نیاز دارد. برای تامین این نیاز باید:

    غلات سبوس دار مانند نان سبوس دار، برنج قهوه ای و... میل كنید.
    دریافت سبزیجات سبز و حبوبات را افزایش دهید.
    شكلات و ترجیحا شكلات تیره بخورید. 100 گرم پودر كاكائو بدون شكر 536 میلی گرم منیزیوم دارد.
    انجیر خشك، خرما، گردو و بادام را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
    آب معدنی غنی از منیزیوم بنوشید.

بهتر است بدانید كه قندهای سریع مانند شكر موجب دفع بیشتر منیزیوم از طریق ادرار می شود.

بیدار شدن خیلی زود

تغییر در ریتم ساعت بیولوژیك بدن می تواند به دلیل كمبود پتاسیم باشد. مطالعات نشان می دهد كه مكمل های پتاسیم به خوابیدن در تمام طول شب كمك می كند. لوبیا، سبزیجات برگ دار، آووكادو، كرفس و سیب زمینی منابع غنی پتاسیم هستند.

موز و انجیر خشك برای بهبود مشكلات خواب عالی هستند زیرا منیزیوم و پتاسیم را با هم دارند.

خستگی روزانه

خستگی در طول روز ممكن است علل متعددی از جمله استرس داشته باشد اما با توجه به تحقیقات ارتباط نزدیكی بین خواب آلودگی شدید در طول روز و كمبود ویتامین D ارتباط وجود دارد. نور خورشید مهم ترین منبع تامین این ویتامین است اما ماهی آزاد، تن، جگر و لبنیات نیز منابع غذایی ویتامین D  محسوب می شوند.

البته باید همواره توجه داشت كه پیش از مصرف مكمل های غذایی لازم است با پزشك مشورت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha